جزییات خبر

با انجام اقدامات اصلاحی:

کاهش بیش از 32 درصدی فلرینگ در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی

کاهش بیش از 32  درصدی فلرینگ در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷) ۰۸:۵۵

با انجام اقدامات اصلاحی در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی، و با تلاش متخصصان و کارکنان مشعل سوزی تا 32 درصد کاهش یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، سید محمد مهدی هاشمی مدیر پالایشگاه نهم از تلاش شبانه روزی کارکنان پالایشگاه نهم همسو با کاهش فلرینگ خبر داد.

وی با بیان اینکه کاهش فلرینگ به عنوان خط و مشی پالایشگاه نهم ترسیم شده است اظهار داشت: از زمان تحویل پالایشگاه تا کنون اقدامات بی وقفه و موثری هم راستا با کاهش فلرینگ و آلایندگی صورت گرفته که این روند همچنان ادامه دارد.

مدیر پالایشگاه نهم افزود: در بازه زمانی سال 94 تا کنون بیش از 32درصد کاهش فلرینگ در پالایشگاه نهم شاهد بوده ایم.

سید محمد مهدی هاشمی بیان کرد: در اوایل راه اندازی، این پالایشگاه فاقد کمپرسورهای Off Gas بود که با تلاش شبانه روزی کارکنان پالایشگاه نهم، حدود 10 کمپرسور نصب و وارد مدار شد.

مدیر پالایشگاه نهم افزود: این اقدام باعث کاهش چشم گیر فلرینگ در واحدهای شیرین سازی و تثبیت معیانات گازی شد.

وی با بیان اینکه گاز احیا (Regen Gas) بیشترین میزان فلرینگ به خود اختصاص داده بود اظهار داشت: تمرکز کارکنان پالایشگاه نهم بیشتر بر روی کاهش فلرینگ گاز احیا بود که تا کنون بیش از 45 درصد کاهش فلرینگ در این گاز داشته ایم.

این مقام مسئول اضافه کرد: خوشبختانه توانستیم علاوه بر کاهش فلرینگ در گاز احیا، آن را به گاز صادراتی تبدیل کنیم.

هاشمی عنوان کرد: با راه اندازی واحدهای TGU به جهت کاهش میزان انتشار SO2 از طریق زباله سوزهای واحد 108 و راه اندازی آنالایزرهای این واحد باعث کاهش هدر رفت گازهای H2S و SO2 شدیم.

وی افزود: با تاصحیح لاجیک های SD که باعث توقف های غیرضروری می شود و اصلاح SEAL Pot جهت جلوگیری از تخریب Seal Leg و همچنین تعویض کاتالیست های قدیمی با جدید حجم قابل توجهی از فلرینگ کاهش یافت.

سید محمد مهدی هاشمی مدیر پالایشگاه نهم در پایان ابراز امیدواری کرد که با اقدامات اصلاحی پیش رو بتوانیم حجم فلرینگ پالایشگاه نهم را به صفر نزدیک کنیم.

مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷) ۰۸:۵۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید