جزییات خبر

به بهانه برگزاری مسابقات لیگ فوتسال مجتمع گاز پارس جنوبی:

فوتبال، این پدیده جذاب

فوتبال، این پدیده جذاب
(شنبه ۸ دی ۱۳۹۷) ۱۰:۵۲

رشته ورزشی مثل فوتبال چرا می تواند با جذابیت های خاصش به عنوان پدیده، در مدت زمان قابل توجهی به این اندازه هوادار و دوست دار پیدا کند؟!

اگر نگاهی کوتاه بر تاریخچه این رشته ورزشی که در سال 1823 میلادی در انگلستان شکل گرفت بیاندازیم به این نکته پی خواهیم برد که فوتبال فراتر از یک بازی است. ورزشی که توانست ظرف مدت کمتر از 40سال( 1863 میلادی) بین المللی و فراگیر شود. همانند اجرای یک نمایش نامه، روی سن به نام مستطیل سبز که هم دیالوگ دارد، هم میزان سن، هم بازیگر و کارگردان!

امروز برخی فوتبال را یک علم می دانند برخی آن را یک صنعت و اقتصاد و عده ای نیز آن را برآورده یک هنر می دانند . اما با نگاهی کارشناسی، همه پی خواهند برد که گستردگی و سیطره فوتبال می تواندآنقدری باشد که تمامی علوم را به خدمت گرفته و با جذابیت خود بعنوان یک هنر، اقتصاد جهان را تحت تاثیر خود قرار دهد .

اینها دست آورد یک پدیده جهانی است که اگر روزی خودش احتیاج به کمک های دولتی و مردمی داشته است، امروز این پدیده می تواند به بزرگترین دولت ها و کارتل ها پول تغذیه کند.

علاوه بر این ورود به لایه های مختلف فوتبال ممکن است روزی ما را با دنیایی مواجه کند که جدا از عصیان ها و تبعیض های نژادی، می تواند تمامی ملل جهان را به هم نزدیک کرده و گهواره محبت مردم دنیا شود .

اجتماعی بودن از دیگر نقاط برجسته فوتبال است. ورزش ما در رقابت های انفرادی مثل کشتی و وزنه برداری موفق ترعمل کرده است.

اما تمرین کردن ، تکرار کردن آن و تجربه کردن راهکاری است که زودتر و بهترمی تواند ما را به فرمول های تفکرات جمعی برساند. حتی ورزش ایران در رشته هایی مثل فوتسال، والیبال و فوتبال ساحلی که به مراتب از بازیکنانی کمتر از فوتبال سود می برند نیز زودتر در جهان صاحب مقام و چهره شده است.

بنابراین همه باید یاد بگیریم که چگونه با فوتبال می شود زندگی کرد . اصولا فوتبال یعنی زندگی و برای زندگی کردن باید جنگید و برای جنگیدن باید شجاع بود.

اگر توپ فوتبال در سال 1908 میلادی برای اولین بار در ایران ، در استان بوشهر به زمین خورده است ، باید به خودمان افتخار کنیم و این رشته ورزشی در شریان های پیر و جوان مانند خونی تازه جریان داشته باشد.

شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی که از منابع انسانی پویا و جوان برخوردار است توانسته با اولویت قرار دادن ورزش های همگانی به ویژه فوتبال، کیفیت زندگی کاری و تلاش گروهی را تقویت کند.

مسابقات جام فوتسال بین پالایشگاهی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی تمرین و آزمون کار گروهی، اتحاد، و نشاط اجتماعی است که خوشبختانه با استقبال خوب کارکنان مجتمع همراه شده است.

قطعا در این مسیر همراهی ها و نگاه های مدیریت کلان مجتمع نقشی بی بدیل داشته است و امید است این دیدگاه و رویه کما فی السابق استمرار یابد و روز به روز نهادینه تر شود.

محمدرضا جهان افروزیان


مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۸ دی ۱۳۹۷) ۱۰:۵۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید