جزییات خبر

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی مجتمع گاز پارس جنوبی؛

توان ایمنی پالایشگاه‌ها با تکیه بر داخل افزایش می‌یابد

توان ایمنی پالایشگاه‌ها با تکیه بر داخل افزایش می‌یابد
(یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷) ۱۰:۱۳

رئیس ایمنی و آتش نشانی مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: توان ایمنی پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی با تکیه بر دانش و توان داخل افزایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ عطاالله قاسمی، رئیس ایمنی و آتش نشانی مجتمع با اشاره به اهمیت‌ ایمنی در مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در راستای به روزرسانی و نوسازی تجهیزات آتش نشانی، تأمین خودرو آتش نشانی پیشرفته برای ناوگان آتش نشانی مجتمع است.


وی افزود: تلاش برای تأمین و تجهیز نیازهای ایمنی پالایشگاه از سالیان گذشته آغاز و هم‌اکنون با حمایت مجتمع گاز و تکیه بر توان تولید کنندگان داخلی این مهم عملی شده است.


قاسمی می‌گوید: تولیدکنندگان داخلی توانسته‌اند الزامات استاندارد را برآورده سازند.


به گفته قاسمی در حل حاضر تعدادی از این ماشین‌آلات تحویل پالایشگاه های دوم، چهارم و پنجم شده و در روزهای آتی چند دستگاه خودرو آتش نشانی پیشرفته تحویلHSE مجتمع خواهد شد و براساس نیاز پالایشگاهها تقسیم بندی می گردد .


قاسمی می‌گوید: این خودروها بسیار پیشرفته بوده و امکان اطفا حریق آتش سوزی در ارتفاع‌های بالای برج های پالایشگاه را نیز دارند.


وی افزود: با نگاه ویژه‌ای که وجود دارد برای تأمین مابقی تجهیزات نیز، محدودیتی وجود ندارد.


قاسمی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش در مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: یک دوره آموزشی برای تعدادی از پرسنل تحت عنوان فرماندهی حریق در یکی از کشورهای خارجی برگزار گردید و این افراد آموزش‌های کسب شده را در آینده در قالب یک سمینار آموزشی به سایر پرسنل آموزش می‌دهند.


وی افزود: همچنین از ابتدای امسال چندین دوره برای پرسنل حراست، بسیج و HSEاز جمله پدافند غیر عامل، مدیریت بحران، واکنش در شرایط اضطراری و ... برگزار شده است.


قاسمی در پایان اظهار داشت: با رعایت الزامات ایمنی در تعمیرات اساسی سال جاری هیچ حادثه‌ای منجر به روزهای از دست رفته نداشته‌ایم و این در حالی است که تعداد روزهای تعمیرات اساسی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.

مجتمع گاز پارس جنوبی
(یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷) ۱۰:۱۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید