جزییات خبر

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد:

لزوم از خودگذشتگی و تلاش مضاعف برای رشد و شکوفایی هرچه بهتر کشور

لزوم از خودگذشتگی و تلاش مضاعف برای رشد و شکوفایی هرچه بهتر کشور
(چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷) ۱۲:۳۸

در حال حاضر و در شرایط فعلی، تنها باید تلاش کنیم تا تعهد خود را بالا برده و برای رشد کشور، از خود گذشتگی داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مهندس حمیدرضا عراقی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در جمع مدیران عامل و اعضای هیأت‌مدیره شرکت‌های پالایش گاز مجتمع گاز پارس جنوبی، فجرجم، پارسیان، گاز استان بوشهر و منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز ایران به همراه اعضای هیأت‌مدیره و مدیران شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: این تلاش در خصوص افزایش ظرفیت خویش نیز صادق است، در این صورت، هیچ‌گاه دچار غرور ناشی از موفقیت و بی‌توجهی ناشی از غرور که می‌تواند به شکست یک شرکت منجر شود، نمی‌شویم.

وی در ادامه، تأکید کرد: نباید به دستاوردهای خود مغرور شویم و احساس کنیم خیلی عالی هستیم که در این صورت، کم‌کم نسبت به مسایل، بی‌توجه می‌شویم و این نیز یکی دیگر از دلایلی است که شرکت را به سمت شکست می‌برد.

به گفته مهندس عراقی، از این پس، فرآیندها باید تغییر کند تا مسایل و مشکلات در سازمان رخنه نکند.

معاون وزیر نفت در امور گاز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در سال 92 و در آغاز دوره مدیریت وی در شرکت ملی گاز ایران، سه سرمایه مهم و اساسی این شرکت شامل؛ منابع مالی، گازی و نیروی انسانی، دچارکم و کاستی‌هایی بود، گفت: امروز به برکت و تلاش‌های صورت گرفته در وزارت نفت و به همت تلاش‌های کارکنان شرکت ملی گاز ایران، هر سه این منابع در شرایط مطلوب قرار دارند.

مهندس عراقی افزود: رشد و توسعه شرکت ملی گاز به حدی رسیده که موفق شده در ۵۰ سال دوم عمر خود، مأموریت خود را از کمیت به کیفیت تغییر داده و در تمامی بخش‌ها، مدیریت دانش را پیاده کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که این شرکت امروز تبدیل به یک برند شده، گفت: اعتماد به شرکت گاز باعث شده سازمان های دیگر تقاضای پیاده سازی سیستم ها و استاندارهای ایجاد شده در این شرکت را برای بخش های مختلف خود داشته باشند، ضمن آن که باید بدانیم که اعتماد در یک سازمان هم شخصیت رفتاری را شامل می‌شود و هم شخصیت عملکردی را و این هر دو با هم، می‌تواند یک سازمان را به موفقیت برساند.

وی در ادامه با بیان اینکه همه این موارد باعث شده شرکت ملی گاز ایران به اهداف خود برسد، گفت: این شرکت در حال حاضر یک شرکت معتبر است که این موفقیت را مدیون حضور مدیران گازی در بدنه این شرکت هستیم.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، برای رشد شرکت‌ها مواردی چون باور به برندشدن، باور به توانمندی و آموزش، باور به استفاده از تمام ظرفیت وجودی خود برای رسیدن به هدف، وفای به عهد داشتن، گذشت در هر زمینه‌ای، تطبیق انتظارات با شرایط و امکانات، بالابردن تعهد و ... لازم است که ما در حد توان خود، تلاش کرده تا این موارد را در شرکت ملی گاز ایران پیاده کنیم.

مهندس عراقی مسئولیت شرکت ملی گاز ایران را از این پس، سنگین‌تر عنوان کرد و اظهار داشت: در سال های اخیر، توقعات از شرکت گاز بسیار بالا رفته و تمام ارکان دولت و مردم به این شرکت افتخار می‌کنند و به آن اطمینان دارند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به شرایط سخت کنونی، شایسته سالاری را روشی مناسب برای ایجاد انگیزه در کارکنان عنوان کرد و گفت: وقتی افراد احساس کنند در انتصابات عدالت وجود دارد و مدیرخود را شایسته بدانند، به مسائل مالی کمتر توجه خواهند کرد.

وی گفت: امروز در شرکت ملی گاز ایران فضای اعتماد حاکم است چرا که انتصابات با دقت انجام شده و افراد انتصاب شده بهترین‌ها در حوزه خود هستند.

معاون وزیر نفت در امور گاز باتوجه به توانمندی مدیران قبلی شرکت گاز، افزود: منابع انسانی این شرکت باید در آینده صنعت نفت را راهبری و مدیریت کنند.
وی در خصوص برندسازی تصریح کرد: برای برند شدن باید به سه نکته اساسی توجه کرد که اولین آن خواستن واقعی این موضوع است.

معاون وزیر نفت در امور گاز افزود: در مرحله دوم، برای برند شدن باید اعتقاد راسخ داشت، باید باور کرد که شرکت ملی گاز یک برند است و در ادامه نیز با تمام ظرفیت در جهت توانمند کردن حداکثری سازمان تلاش کرد، همان‌طور که الآن این اتفاق افتاده و شرکت ملی گاز ایران این توانایی را دارد که دانش خود را صادر کند و در اختیار سایر کشورها قرار دهد.

مهندس عراقی در ادامه با اشاره به ایام محرم گفت: درسی که از حضرت عباس (ع) در عاشورا می‌گیریم، وفای به عهد و گذشت است که در شرایط فعلی کشور نیز، اقتدا به حضرت عباس (ع) و آموختن و عمل به رفتار ایشان، کمک بسیاری به انجام فعالیت‌ها خواهد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به حضور در خوزستان و تجربیات سخت کار در زمان جنگ تحمیلی گفت: امروز نیز کشور با توجه به فشارهای بیرونی، در شرایط خاصی به سر می‌برد و نیازمند تعامل همه‌جانبه، همکاری و همیاری، همدلی و وفای به عهد تمامی ارکان کشور است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که همواره در مورد تعالی شرکت‌ها بحث می‌کنیم ولی به عوامل سقوط سازمان نمی‌پردازیم، گفت: همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتم، نخستین دلیل شکست و سقوط شرکت‌ها، غرور ناشی از موفقیت و بی‌توجهی ناشی از غرور است، ضمن آن که توسعه بدون انضباط و آمادگی نیز یکی دیگر از دلایل سقوط شرکت‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان انکار واقعیت و ندیدن مشکلات را دلیل دیگر انحطاط سیستم‌ها عنوان کرد و گفت: برای تداوم مسیر برندشدن، باید همه این موارد در شرکت ملی گاز ایران مد نظر قرار گیرد.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه که عصر روز سه شنبه سوم مهر ماه در عسلویه برگزار شد، مدیران عامل و اعضای هیأت‌مدیره شرکت‌های پالایش گاز مجتمع گاز پارس جنوبی، فجرجم، پارسیان، گاز استان بوشهر و منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز ایران به ارایه گزارش عملکرد شرکت و پروژه‌های خود پرداختند.
مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷) ۱۲:۳۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید