جزییات خبر

با صعود گروه کوه‌نوردی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی؛

قله‌ی 3 هزار و 962 متری توچال فتح شد

قله‌ی 3 هزار و 962 متری توچال  فتح شد
(دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵) ۱۱:۱۱

گروه کوه‌نوردی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی همزمان با ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با فتح قله‌ی 3 هزار و 962 متری توچال واقع در منطقه دربند استان تهران، توانستند پرچم مجتمع را بر فراز این قله به احتزار درآورند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، تیم کوه‌نوردی پالایشگاه سوم مجتمع همزمان با ایام دهه‌ى فجر شکوهمند انقلاب اسلامی و با هدف ترویج روحیه‌ی نشاط و شادابی بین اعضای گروه، قله‌ی 3 هزار و 962 متری توچال واقع در منطقه دربند استان تهران را فتح نمود.

گروه 6 نفره کوهنوردی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی توانستند به مدت دو روز و با طی بیش از 20 کیلومتر با عبور از صخره‌های بزرگ و موانع طبیعی به این مهم دست یابند .

فاضل طیبی ، سرپرست تیم کوهنوردی پالایشگاه سوم، با اشاره به این موفقیت گفت: گروه کوهنوردی پالایشگاه سوم از ایستگاه میدان دربند به کمک راهنمای هیات کوهنوردی استان تهران به قصد صعود به قله توچال کار خود را آغاز نمود.

وی در ادامه افزود: با عبور از کوچه های پلکانی روستای دربند و گذشتن از منطقه - بند یخچال- که میعادگاه سنگنوردان می‌باشد و با طی مسیر صخره‌ای پرشیب و عبور از جان‌پناه شروین و قله اسپیلت کوهنوردی ادامه یافت.

طیبی عنوان داشت : در ساعات انتهایی روز اول صعود با عبور از موانع طبیعی و شیبهای تند، به پناهگاه مجهز شیرپلا واقع در ارتفاع 2 هزار و 750 متری از سطح دریا رسیدیم .
وی گفت: این جان‌پناه از قدیمی‌ترین پناهگاه‌های ایران و مجهز به باند فرود هلی کوپتر است که نمای بسیار زیبایی از شهر تهران در آن قابل مشاهده می‌باشد و اعضای گروه شب اول صعود را در آن به استراحت و تجدید قوا سپری نمودند.

سرپرست تیم کوهنوردی پالایشگاه سوم افزود: در بامداد روز دوم، تیم کوهنوردی پالایشگاه سوم به سمت قله توچال راهی شد و حرکت در مسیر سه راهی (شیرپلا، توچال، دره اوسون) ادامه یافت.

در ادامه مسیر با طی موانع پرشیب 30 تا 40 درجه به جانپناه امیری رسیده و با اندکی استراحت درآنجا ،مسیر صعود ادامه یافت .

اسامی اعضای تیم کوهنوردی پالایشگاه سوم فاضل طیبی ، مسعود زنگنه ، کسری ارمغانی ، محسن فتاحی ، امین رضوی و آقای هداوند ( راهنمای گروه)

طیبی، سرپرست گروه کوهنوردی پالاشگاه سوم، در پایان از همکاری صمیمانه واحد منابع انسانی جهت پیگیری و هماهنگی های سفر و باشگاه قدردانی نمود.

عکس تیم کوهنوردی پالایشگاه سوم
عکس تیم کوهنوردی پالایشگاه سوم
عکس تیم کوهنوردی پالایشگاه سوم
عکس تیم کوهنوردی پالایشگاه سوم


(دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵) ۱۱:۱۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید