جزییات خبر

رئیس HSE، پدافند غیرعامل و مدیر بحران مجتمع گاز پارس جنوبی

در سال گذشته بیش از 252 هزار و 507 نفر ساعت آموزش در مجتمع گاز پارس جنوبی به ثبت رسیده است

در سال گذشته بیش از 252 هزار و 507 نفر ساعت آموزش در مجتمع گاز پارس جنوبی به ثبت رسیده است
(چهارشنبه ۳ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۷:۱۰

رئیس HSE، پدافند غیرعامل و مدیر بحران مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در سال 96، در بخش نیروهای رسمس و پیمانکاری در حوزه آموزش های ایمنی، بیش از 252 هزار و 507 نفر ساعت آموزش در مجتمع گاز پارس جنوبی به ثبت رسیده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، علیرضا نجومی در جلسه هم اندیشی HSE، با حضور دکتر مرتضوی، مدیر کل HSE وزارت نفت و مشاور وزیر نفت, دکتر بهمن نیا، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید و هیئت همراه در سالن جلسات پالایشگاه اول گزارشی از عملکرد HSE و پدافند غیر عامل در سال گذشته، اقدمات بارز صورت گرفته توسط کارکنان پالایشگاه های مجتمع را ارائه نمود.

نجومی در این جلسه ی هم اندیشی بیان کرد: سیستم مدیریت HSE مجتمع گاز با تحویل گیری پالایشگاه ها در 5 مرحله پیاده سازی می شود و سیستم مجتمع در آن جاری می گردد.

وی افزود: سیستم مدیریت مقابله با شرایط اضطراری در مجموعه پالاشگاه های جدید و قدیم به صورت جامع قابل ردیابی می باشد و الان در پالایشگاه های جدید نیز به همین صورت محقق شده است.

نجومی در جلسه هم اندیشی HSE با اشاره به شاخص های استراتژیک مجتمع عنوان داشت: شاخص های استراتژیک مجتمع در راستای استراتژی ارتقای وضعیت HSE می باشد و در این مسیر حرکت می کند.

این مقام مسئول عنوان داشت: انتظار داریم با برنامه ریزی دقیق و منسجم در پالایشگاه های جدید نیز نگاه مهم کاهش حوادث را ایجاد نمائیم و با تلاش گروهی تمامی کارکنان در آینده ی نزدیک این مهم محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: از سال 93 یک برنامه ی کامل از حوادث بخصوص حوادث مرتبط با تعمیرات اساسی مجتمع انجام داده ایم و اکنون حوادث در مجتمع به 7 قسمت مهم تقسیم نموده ایم.

نجومی گفت: نگاه جامعه گرایانه در مجتمع گاز پارس جنوبی با نگاه خوب پالایشگاه و مدیریت ارشد مجتمع به سمت ارتقاء فرهنگ ایمنی مجتمع پیش می رود و اکنون سطح فرهنگ ایمنی در مجتمع با استفاده از الگوهای بین المللی اندازه گیری می نماییم.

رئیس HSE، پدافند غیرعامل و مدیر بحران مجتمع گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: این اطمینان خاطر را بدهم که در مجموعه ی بزرگ مجتمع گاز پارس جنوبی در حوزه ی HSE تمامی دستور العمل های ابلاغی از HSE وزارت به صورت کامل در پروژه ها و پالایشگاههای جدید و قدیم در حال اجرا می باشد.

این مقام مسئول در ادامه به سرانه ی آموزش ایمنی در مجتمع نیز اشاره نمود و عنوان داشت: در سالهای اخیر سرانه ی آموزش در حوزه های مختلف رسمی و پیمانکاری افزایش داده ایم و در سال گذشته بیش از 252 هزار و 507 نفر ساعت آموزش در دو حوزه رسمی و پیمانکاری به ثبت رسیده است.

وی گفت: در سال گذشته نیز بیش از 8 هزار و 760 نفر ساعت آموزش ویژه ی کارکنان حراست رسمی و پیمانکاری در حوزه ایمنی نیز به ثبت رسیده است.

نجومی عنوان داشت: مرکز آموزش ایمنی و آتش نشانی مجتمع اکنون در سطح جنوب کشور به عنوان یک الگو می تواند مطرح گردد و به صورت ویژه به یک مرکز مهم آموزشی در جنوب کشور تبدیل گردد.





مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۳ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۷:۱۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید