جزییات خبر

طی سه ماهه ابتدایی سال جاری محقق شد:

تحویل بیش از 39 میلیارد مترمکعب گاز شیرین از سوی مجتمع گاز پارس جنوبی به شبکه سراسری

تحویل بیش از 39 میلیارد مترمکعب گاز شیرین از سوی مجتمع گاز پارس جنوبی به شبکه سراسری
(چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷) ۱۷:۰۰

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از تحویل 39 میلیارد استاندارد مترمکعب گاز شیرین از سوی این شرکت به شبکه سراسری گاز طی سه ماه ابتدایی سال جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که این مقدار نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل بیش از 16 درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گازپارس جنوبی، هادی هاشم زاده فرهنگ در حاشیه جلسه مجمع عمومی و عادی سالیانه این شرکت در سال 96 که در ساختمان ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: همچنین در این مدت، 549 میلیون استاندارد مترمکعب گاز طبیعی به‌عنوان خوراک تحویل پترو شیمی پارس شد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به تزریق گاز ترش به خط سراسری پنجم در این مدت اشاره کرد و گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری، 4 میلیارد استاندارد متر مکعب گاز ترش تحویل خط سراسری پنجم شده است.

فرهنگ همچنین در ادامه سخنان خود به دیگر محصولات تولیدشده در این پالایشگاه طی این مدت اشاره کرد و گفت: 55 میلیون و 17 هزار و 408 بشکه میعانات گازی، 202 هزار و 527 تن گوگرد دانه‌بندی شده، 792 هزار و 356 تن اتان، 519 هزار و 467 تن پروپان و 287 هزار و 256 تن بوتان طی سه ماه نخست سال جاری در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است.

وی در پایان با بیان اینکه مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون به یک مجموعه بسیار راهبردی و استراتژیک در صنعت نفت و گاز تبدیل شده و دارای سرمایه های عظیم و ارزشمند انسانی است، خاطر نشان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی در سال گذشته، بیش از 70 درصد از سهم تولید گاز کشور را بر عهده داشته و این مهم در سال جدید افزایش نیز خواهد یافت.

(چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷) ۱۷:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید