جزییات خبر

همسو با فرآورش حداکثری از میدان مشترک گازی پارس جنوبی؛

عملیات انتقال گاز سکوهای فاز 14 به پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد

عملیات انتقال گاز سکوهای فاز 14 به پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد
(سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۳:۴۷

همسو با فرآورش حداکثری از میدان مشترک گازی پارس جنوبی و در راستای صیانت از منافع ملی، عملیات انتقال گاز از سکوی فاز 14 به پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، سید محمد مهدی هاشمی مدیر پالایشگاه نهم و سرپرست سایت دو پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت:پروژه اتصال خط لوله گاز ترش و مرطوب فراساحل فاز 14 به پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت.

مهندس هاشمی در ادامه عنوان داشت: جهت استفاده از ظرفیت خالی پالایشگاه نهم و صیانت از منافع ملی، شیرین سازی گاز سکوهای فاز 14 پارس جنوبی آغاز گردید.

وی با بیان اینکه بخش خشکی و تاسیسات پالایشگاهی فاز 14 در مرحله ساخت است اظهار داشت: عدم امکان بهره برداری از این فاز و همچنین مجاورت با فاز 12 پارس جنوبی، انتقال گاز از فاز 14 با فاز 12 در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با تلاش شبانه روزی متخصصان و کارکنان این مهم با موفقیت به سرانجام رسید.

سید محمد مهدی هاشمی افزود: در این مرحله حداکثر 14 میلیون متر مکعب گاز به پالایشگاه نهم تحویل و تصفیه خواهد شد.

مدیر پالایشگاه نهم گفت: دریافت گاز در پالایشگاه نهم نهایی شده و از تاریخ 14 اردیبهشت 97 و بعد از اتمام تعمیرات اساسی ردیف های اول تا چهارم این پالایشگاه مورد بهره برداری قرار گرفت.
گفتنی است پالایشگاه نهم بزرگترین پالایشگاه گازی ایران با برخورداری از ذخایر درجا معادل 600 میلیارد متر مکعب حدود 5 درصد از ذخایر میدان گازی پارس جنوبی را به خود اختصاص داده است.

مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۳:۴۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید