جزییات خبر

سرپرست مدیریت پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان کرد:

برداشت روزانه 83 میلیون متر مکعب گاز از فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی

برداشت روزانه 83 میلیون متر مکعب گاز از  فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی
(یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵) ۱۶:۰۳

سرپرست مدیریت پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی روزانه بیش از 83 میلیون استاندارد متر مکعب گاز از مخزن مشترک برداشت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، بهزاد سالاری، سرپرست مدیریت پالایشگاه چهارم با بیان میزان فرآورش گاز در فازهای 6،7 و 8 پارس جنوبی خاطرنشان کرد: پالایشگاه چهارم در سایه‌ی تلاش خستگی ناپذیر متخصصان و کارکنان، روزانه بیش از 83 میلیون استاندارد متر مکعب گاز از سه سکوی گازی دریافت می‌نماید.

سالاری گفت: از این میزان گاز دریافتی، روزانه حدود 53 میلیون متر مکعب گاز به خط پنجم سراسری ارسال می شود.

وی بر همین اساس عنوان داشت: حدود 30 میلیون متر مکعب گاز نیز از فازهای 6، 7و 8 پارس جنوبی به پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی ارسال می‌شود.

سرپرست مدیریت پالایشگاه چهارم با بیان پروژه‌های در دست اقدام نیز افزود: پروژه‌های اتصال گاز پالایشگاه چهارم به پتروشیمی بوشهر و پالایشگاه سوم از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام می‌باشد که خوشبختانه هم‌اکنون با شتاب بسیار خوبی در حال انجام می‌‌باشد.

وی با اشاره به تولید پروپان و بوتان، با کیفیت بسیار مطلوب در پالایشگاه چهارم عنوان داشت: روزانه هزار تن پروپان و بیش از 700 تن بوتان در فازهای 6، 7 و 8 مجتمع گازی پارس جنوبی تولید می‌شود که از این میزان تولید، قسمتی به وسیله‌ی کشتی جهت صادرات و قسمتی دیگر نیز به پتروشیمی‌های همجوار ارسال می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه پالایشگاه چهارم جزء ایمن‌ترین پالایشگاه‌های کشور می‌باشد تصریح کرد: سیستم‌های ایمنی در این پالایشگاه به طور کامل روزآمد شده است و خوشبختانه در سال‌های اخیر با بهبود شاخص‌های ایمنی، کارنامه‌ی بسیار مطلوب و درخشانی در حوزه‌ی ایمنی را شاهد بوده‌ایم.

سالاری در ادامه افزود: راه‌اندازی کمپرسور صادرات گاز یکی از اقدامات مهم پیش رو در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی می‌باشد که با همت و تلاش متخصصان و کارکنان جوان این پالایشگاه در دست اقدام می‌باشد و خوشبختانه گام‌های بسیار خوبی برداشته شده و امیدواریم با حمایت‌های واحد هماهنگی و نظارت در آینده‌ی نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.


مجتمع گاز پارس جنوبی
(یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵) ۱۶:۰۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید