جزییات خبر

با درخشش متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در هشتمین جشنواره ملی نظام پیشنهادها؛

پیشنهاد گروهی « استراتژی تمرکز دستورکارها و بازرسی هدفمند» بعنوان پیشنهاد برتر در سطح ملی

پیشنهاد گروهی « استراتژی تمرکز دستورکارها و بازرسی هدفمند» بعنوان پیشنهاد برتر در سطح ملی
(سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶) ۰۸:۵۰

پیشنهاد گروهی متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی با موضوع « استراتژی تمرکز دستورکارها و بازرسی هدفمند» در چهاردهمین همایش و هشتمین جشنواره ملی نظام پیشنهادها که به تولیت جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران برگزار گردید عنوان برترین پیشنهاد گروهی را به خود اختصاص داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ محمد رضا مصلائی، دبیر شورای همیاری و مشارکت کارکنان مجتمع گفت: با توجه به ارزیابی های بعمل آمده توسط کمیته داوران جشنواره، پیشنهاد « استراتژی تمرکز دستورکارها و بازرسی هدفمند» بعنوان پیشنهاد گروهی برتر در سطح ملی شناخته و با اهداء لوحی از پیشنهاددهندگان این پیشنهاد قدردانی بعمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: این پیشنهاد بصورت گروهی و توسط آقایان رضا دانای مقدم، سید مهدی شفیعی مطهر، رضا زارعی، علیرضا برزگر و مسعود یزدان یار از واحد بازرسی فنی ارائه گردیده است.

مصلائی در ادامه عنوان داشت: صرفه اقتصادی ناشی از اجرای پیشنهاد مذکور بیش از 235 میلیارد تومان برآورد شده است.

در ادامه آقای شفیعی مطهر رئیس بازرسی فنی و از پیشنهاددهندگان این پیشنهاد گفت: کاهش زمان تعمیرات اساسی با رویکرد بازرسی هدفمند در مجتمع گاز پارس جنوبی جهت مدیریت موثر فعالیت های بازرسی فنی با سایر فعالیت های تعمیراتی و مهندسی و تاثیرات آن بعنوان راهکار مناسب بمنظور افزایش تولید با تجمیع دستور کارها و بازرسی هدفمند با استقرار متدولوژی بازرسی بر مبنای ریسک (RBI) وSample Inspection یاon-stream inspection بر پایه استانداردهای تجهیزات ثابت و ملزومات فنی برای بازرسی‌های دوره ای داخلی تعریف و در پالایشگاه های اول تا پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی پیاده سازی و جهت استقرار در کلیه پالایشگاههای در افق 10 ساله برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: پیاده سازی ملزومات استاندارد API510 و Inspection Policy‌ مجتمع به طور همزمان جهت استقرار سیستم نمونه گیری (Sample Inspection یاOn Stream inspection) جایگزین بازرسی داخلی برای کاهش هزینه ها و دوران توقف تجهیزات پالایشی پیشنهاد و عملیاتی گردید. نتایج حاصل از استقرار بازرسی هدفمند منتج به کاهش زمان تعمیرات اساسی و توقفات برنامه ریزی شده سالیانه پالایشگاه ها علاوه بر ارتقاء شاخص اثر بخشی بازرسی فنی منجر به افزایش در دسترس پذیری تجهیزات نیز گردیده است .

1


مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶) ۰۸:۵۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید