جزییات خبر

با انجام اقدامات اصلاحی؛

مصرف گازهای ارسالی به مشعل های پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی کاهش یافت

مصرف گازهای ارسالی به مشعل های پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی کاهش یافت
(دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶) ۱۰:۵۹

با انجام اقدامات اصلاحی و انجام تعمیرات اساسی، از ابتدای بهمن ماه تا کنون گازهای ارسلی به مشعل های پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از 25 درصد کاهش یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ رضا تیموری، رئیس عملیات پالایش پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با تلاش متخصصان و کارکنان پالایشگاه دوم از ابتدای بهمن ماه سال جاری تا کنون و با انجام اقدمات اصلاحی و تعمیرات اساسی و دقیق، بیش از25 درصد از گازهای ارسالی به مشعل های فازهای 2 و 3 کاهش یافت.

تیموری با اشاره به روند انجام اقدامات و اصلاحات در کاهش مشعل پالایشگاه دوم عنوان داشت: در این جهت تمامی ادوات اندازه گیری جریان که در معادلات موازنه جرم پالایشگاه دخیل بوده کالیبره و صحت عملکرد انها چک گردید.

وی ادامه داد: سپس به مدت حدود بیست روز موازنه جرم که به طریقی با محاسبات فلرینگ نرمال مربوط بود مورد بررسی قرار گرفته شد. در این بررسیها مشخص گردید که قسمت اعظم مشکل میتواند مربوط به مقادیر گاز کمکی یا assist gas ، گاز زدایش برای هر کدام از فلرها و sweeping gas باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: بر این اساس با بازنگری در مستندات و مدارک موجود به این نتیجه رسیدیم که مقادیر گاز زدایش می تواند کاهش یابد لذا این مهم در دستور کار قرار گرفت،

به گفته ی رئیس عملیات پالایش پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی، مقادیر sweeping gas نیز بر اساس استاندارد پالایشگاه بازنگری گردیده و بر میزان گاز کمکی یا assist gas نیز نظارت بر عملکرد شیرهای کنترلی و در کل با بهینه سازی میزان مصرف آنها، مقدار فلرینگ نرمال را تا حدود 0.25 میلیون استاندارد مترمکعب در روز کاهش داده شد.

تیموری افزود: با توجه به مقدارتعهد پالایشگاه برای فلرینگ، در دو هفته اخیر حدود 25 تا 27 درصد در مصرف گاز کاهش بوجود امده است. لازم به تذکر است که تحقیقات همچنان ادامه داشته و بصورت اهدافی از قبل تعیین شده، بررسی و کاهش بیشتر فلرینگ نرمال در حال انجام است.

تیموری، رئیس عملیات پالایش پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی در پایان ضمن تقدیر از زحمات تمامی کارکنان گفت: امیدواریم این روند کاهش مشعل سوزی با تلاش و همت متخصصان پالایشگاه دوم در سال آینده تا حدود 30 درصد کاهش یابد و گامی موثر در راستای حفظ محیط زیست منطقه برداشته شود.










مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶) ۱۰:۵۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید