جزییات خبر

با هدف افزایش خوراک پتروشیمیها؛

تولید اتان در فازهای 17 و 18 پارس جنوبی 42 درصد افزایش و به 20 درصد بالاتر از طراحی افزایش یافت

تولید اتان در فازهای 17 و 18 پارس جنوبی 42 درصد افزایش و به 20 درصد بالاتر از طراحی افزایش یافت
(سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶) ۱۲:۳۳

با پایان عملیات تعمیرات اساسی و انجام اقدامات اصلاحی تولید اتان پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی افزایش چشمگیری داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ حسن اسعدی، سرپرست مدیریت پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اهمیت تولید اتان به عنوان یک محصول با ارزش افزوده و اصلیترین خوراک پتروشیمیهای عسلویه گفت: یکی از موفقیتهای بزرگ فازهای 17 و 18 افزایش تولید اتان است.


وی افزود: نرخ استحصال اتان از خوراک ورودی در پالایشگاه هفتم نزدیک به 80 درصد است که این میزان بالاترین نرخ استحصال اتان در بین پالایشگاههای مجتمع گاز پارس جنوبی است.


به گفته وی؛ این کار با انجام اقدامات اصلاحی در رفع تنگناها و چالش های عملیاتی و بهینهسازی فرآیند در فازهای 17 و 18 صورت گرفته و تولید اتان این پالایشگاه حدود 20 درصد بیش از طراحی است.


اسعدی میگوید: فازهای 17 و 18 مطابق طراحی باید 2 هزار و 550 تن اتان تولید کنند که با افزایش صورت گرفته این میزان به 3 هزار و 50 تن در روز رسیده است.


گفتنی است؛ پالایشگاههای گاز پارس جنوبی اصلیترین تأمینکننده خوراک پتروشیمیهای کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم هستند که با پایداری و افزایش تولید در سالهای اخیر امنیت و اطمینان مناسبی در تأمین خوراک پتروشیمیها ایجاد شده است.
1

مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶) ۱۲:۳۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید