جزییات خبر

در راستای برنامه راهبردی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی؛

برگزاری همایش بهداشت اجتماعی" جامعه کار وتولید" اخلاق حرفه ای در محیط کار در مجتمع گاز پارس جنوبی

برگزاری همایش بهداشت اجتماعی" جامعه کار وتولید" اخلاق حرفه ای در محیط کار در مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶) ۱۰:۰۸

همایش بهداشت اجتماعی ( جامعه کار و تولید ) اخلاق حرفه ایی در محیط کار در راستای برنامه راهبردی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ فداییان دبیر کمیته همیار کارکنان مجتمع گفت: در راستای برنامه راهبردی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و به منظور تبیین اهداف مرکز همیار کارکنان(EAP)، با همکاری واحد حراست و مدیریت منابع انسانی و سایر واحدهای عضو این مرکز، همایشی تحت عنوان اخلاق حرفه ای در محیط کار برگزار شد.


فداییان خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی لازم با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه پارس، با دعوت از میهمانان ویژه از وزرات تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار گردید.


در این نشست مسعود حسنی، مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی با توجه به رسالت بزرگ تامین بیش از 70 درصد از تامین سبد انرژی کشور و تولید در فضای رقابتی، نیروی انسانی مولد و خلاق از اهمیت بسیار زیادی در مجتمع برخوردار است.


حسنی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به روند افزایش آماری تعداد کارکنان شاغل بدلیل توسعه ی مجتمع در آینده، لزوم برنامه‌ریزی جدی در بحث مطالعات و چشم انداز فرهنگی و اجتماعی و بهداشتی باید در راس امور قرار بگیرد.


وی ارتقاء سلامت کارکنان بهره ور را در حوزه بهداشت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی را مستلزم بهبود شرایط با توجه به مقتضیات سازمان دانسته و در ادامه به ذکر پیشنهادهای کمیته همیار کارکنان در این زمینه پرداخت.


مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه خواستارهوشمندی سازمانی در جهت هم افزائی و پایش کلیه اقدامات سلامت محور هم راستا با برنامه های بالا دستی گردید.

مهندس حسنی در ادامه بر استمرار اقدامات جاری همسو در جهت تحقق اهداف اصلی همیار کارکنان در مجتمع عظیم گازی کشور تاکید نمود.

در ادامه این همایش؛ دکتر مدنی، قائم مقام محترم اداره کل اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، ضمن تشکر از برگزاری این همایش، رویکرد پذیرش مسئولیت اجتماعی در قبال بهداشت روانی اجتماعی کارکنان از طرف مدیریت مجتمع را بعنوان یکی از مبانی اخلاق حرفه ای دانست.

وی اظهار داشت: وزارت کار بعنوان سیاستگذار اصلی صیانت از جامعه کار و تولید در برابر آسیبهای اجتماعی با تدوین برنامه راهبردی و خط مشی لازم اقدام به تهیه برنامه عملیاتی ترویج همگانی سبک زندگی سالم، شیوه نامه مراکز مشاوره و همیار کارکنان، رتبه بندی و اعتبار بخشی اقفدامات سلامت محور کارفرمایان در قالب برنامه های ترویجی،تسهیلی و تحکیمی نموده است.

دکتر مدنی ادامه داد: ماحصل آن پس از اجراء منجر به افزایش سرمایه اجتماعی سازمان و توانمند سازی مدیران و کارکنان در امر پیشگیری و ارتقاء نشاط عمومی سازمان از طریق بهره مندی از آموزش های لازم و کاهش آسیب ها می‌شود.


سخنران ویژه در این همایش سرکار خانم دکتر ابوالمعالی، دکتری تخصصی روانشناسی در حوزه تربیتی و هیات علمی دانشگاه تهران، نیز طی سخنانی به سرفصل های اخلاق حرفه ای و موانع تحقق آن در سازمان پرداخت.

وی گفت: ذهن اخلاقی و مسولیت پذیر شخص را در ارتباط با خود، دیگران، محیط زندگی و کار و بالاتر از آن در قبال پروردگار را بعنوان پایه و زمینه رشد و تعالی در همه امور دانست و سازمان مترقی و دارای اخلاق حرفه ای را حافظ بسط و ارتقاء بهداشت درچهار وجه آن می باشد.


گفتنی است که در طول این همایش طی گزارشی اقدامات و فعالیتهای محافظتی و پیشگیرانه قبلی و همچنین از بدو شروع فعالیت همیار کارکنان به روایت تصویربه نمایش گذاشته شد.


در ادامه این همایش، نشست تخصصی همیار کارکنان با دعوت از مجریان طرح مزبور(آقایان دکتر بهزاد دماری و حبیب امامی از موسسه ملی تحقیقات سلامت ایران) و همچنین با حضور مسئولین و نمایندگان واحدهای مرتبط، تشکیل و تبادل نظر گردید.

1
1


مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶) ۱۰:۰۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید