جزییات خبر

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان کرد:

افزایش 22 درصدی تولید اتان پس از تعمیرات اساسی در فازهای 9 و 10 پارس جنوبی

افزایش 22 درصدی تولید اتان پس از تعمیرات اساسی در فازهای 9 و 10 پارس جنوبی
(دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶) ۱۱:۱۰

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با پایان موفقیت آمیز عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه پنجم، فرآوری محصول با ارزش اتان رشد 22 درصدی داشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ ایرج خرمدل، مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی در ر این باره افزود: در سال جاری با انجام فعالیت‌های مطوب بر روی تجهیزات واحدهای عملیاتی، دستاوردهای مطلوبی از قبیل تداوم تولید، بهبود کیفیت محصولات، افزایش تولیدات و صرفه‌جویی در مصرف انرژی حاصل شده است.

وی افزود: تعمیرات اساسی سال جاری در فازهای 9 و 10 باعث بهبود کیفیت و کمیت پالایشگاه در تمام شاخص‌ها شده و تولید تمام محصولات افزایش یافته است.

خرمدل با بیان اینکه میزان خوراک برداشتی پالایشگاه پس از تعمیرات 5 درصد بیشتر شده است، گفت: این افزایش برداشت باعث افزایش تولید 5 درصدی گاز شیرین پالایشگاه نیز شده است.

به گفته خرمدل پالایشگاه پنجم پارس جنوبی هم‌اکنون روزانه 62.7 میلیارد متر مکعب گاز از سکو دریافت و 55.17 میلیون متر مکعب گاز شیرین به خط سراسری تزریق می‌کند.

وی میزان تولید فعلی فازهای 9 و 10 را از طراحی نیز بیشتر عنوان کرد و گفت: پس از تعمیرات میزان میعانات گازی پالایشگاه نیز 4 درصد رشد داشته و سقف 85 هزار و 800 بشکه در روز رسیده است.

خرمدل در مورد افزایش سایر محصولات پالایشگاه پنجم افزود: میزان پروپان تولیدی فازهای 9 و 10 نیز پس از تعمیرات 19 درصد افزایش یافته و در حال حاضر در این پالایشگاه روزانه حدود 2هزار و 100 تن پروپان تولید می‌شود.

وی درصد افزایش تولید بوتان را نیز 17 درصد عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون فازهای 9 و 10 روزانه یک‌هزار و 390 تن بوتان تولید می‌کنند.

مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی در پاسخ به این سوال که میزان اتان تولیدی این پالایشگاه نیز با توجه به اهمیت این محصول پس از تعمیرات چه میزان رشد داشته است، گفت: تولید اتان بیشترین رشد را داشته و با افزایش 22 درصدی، پالایشگاه پنجم هم‌اکنون روزانه 2 هزار و 754 اتان تولید می‌کند.

خرمدل با بیان اینکه این افزایش تولید منتج به افزایش درآمد نیز شده است، گفت: رشد تولید محصولات علاوه بر افزایش کیفیت باعث افزایش درآمد روزانه یک میلیون دلار (39 میلیارد ریال) برای مجتمع گاز پارس جنوبی شده است.

به گفته وی؛ در آمد حاصل از این افزایش تولید در طول سال 345 میلیون دلار معادل 14 هزار و 344 میلیارد ریال خواهد بود.
سوم
مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶) ۱۱:۱۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید