جزییات خبر

با صرف 11 هزار و 500 نفر ساعت کار؛

تعمیرات اساسی تانک ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت

تعمیرات اساسی تانک ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت
(شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۱۳

تعمیرات اساسی تانک ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت

عملیات تعمیرات اساسی تانک ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی، بر اساس یک برنامه زمان‌بندی مدون با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، عباس جوانمردی‌نیا، سرپرست تعمیرات مکانیک پالایشگاه سوم در این باره گفت: با توجه به اهمیت بازرسی فنی دوره ای تانک‌های ذخیره‌سازی میعانات گازی، بر اساس یک برنامه زمان‌بندی مدون عملیات تعمیرات اساسی تانک ذخیره سازی 43-T-101B1 پالایشگاه سوم با عملیات تخلیه میعانات گازی آغاز و با تلاش شبانه روزی متخصصان جوان این پالایشگاه در واحدهای مختلف درمدت 52 روز کاری با موفقیت به پایان رسید.

جوانمردی‌نیا در ادامه افزود: پس از انجام ایزولاسیون‌های مکانیکی و باز نمودن درب‌های نفر رو و تهویه لازم، عملیات تخلیه‌ی بیش از 500 متر مکعب لجن هیدروکربنی به انجام رسید.

سرپرست تعمیرات مکانیک پالایشگاه سوم با بیان مهمترین اقدامات انجام شده در این عملیات گفت: شستشوی داخلی تانک، انجام تست MFL (Magnetic Flux Leakage) و UT کف مخزن، باز کردن Panton ها و تمیزکاری بین دو جداره سقف تانک ، سند بلاست تمامی سرجوشها و قسمتهای مشخص شده سقف ، عملیات جوشکاری ( Build Up ، Patch گذاری ) بر روی قسمتهای معیوب مشخص شده بر روی سقف، کف تانک و جداره داخلی از مهمترین موارد انجام شده می‌باشد.


وی بر همین اساس عنوان داشت: ، رنگ آمیزی و اعمال پوشش بر روی سقف و داخل تانک بصورت Touch Up، سوراخکاری و جوشکاری اتصالات بر روی سقف جهت نصب RGA (Rectangular Grounding Assembly) و .. با صرف مجموع 11500 نفر ساعت کارکرد به پایان رسید.

جوانمردی‌نیا افزود: علیرغم اضافه شدن فعالیت‌های تعمیراتی خارج از برنامه زمانبدی شده اولیه در حین انجام فعالیت‌های تعمیراتی تانک ذخیره‌سازی میعانات گازی با یاری خدواند و تلاش و همت شبانه روزی متخصصان و کارکنان در بخش‌های مختلف پالایشگاه سوم، کلیه موارد تعمیراتی جدید نیز در زمان کوتاهی مدیریت و کارسازی گردید.

مهندس جوانمردی‌نیا در پایان از زحمات، پیگیری و هماهنگی مدیریت پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی، کارکنان بهره‌برداری، گروه‌های مختلف تعمیراتی، بازرسی فنی، حمل و نقل و تیم‌های ایمنی و آتش‌نشانی بخصوص کارکنان پرتلاش پیمانکاری تشکر و قدردانی نمود .

مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۱۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید