جزییات خبر

همسو با تولید مستمر و پایدار گاز؛

سیستم کنترل توزیع برق پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی تکمیل و راه اندازی شد

سیستم کنترل توزیع برق پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی تکمیل و راه اندازی شد
(سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶) ۰۸:۵۳

با افزایش ضریب اطمینان سیستم توزیع برق و به منظور تولید مستمر و پایدار گاز سیستم کنترل توزیع برق پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت تکمیل و راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، هدایت لیراوی رئیس تعمیرات برق پالایشگاه نهم با اعلام این خبر گفت: سیستم PDCS وظیفه نظارت و کنترل توزیع توان الکتریکی، مانیتورینگ آنلاین، ثبت رویداد ها، اعلام خطاها و آلارم ها، ارتباط با سیستم DCS و load sheddingرا بر عهده دارد.

وی افزود: این سیستم وضعیت پارامترهای تجهیزات الکتریکی را بصورت گرافیکی نمایش داده و امکان انجام عملیات کلیدزنی خودکار و دستی را دارا است .

لیراوی در ادامه با اشاره به مهمترین هدف از اجرای این طرح خاطرنشان کرد: مهمترین هدف از راه اندازی این سیستم، افزایش ضریب اطمینان سیستم توزیع برق به منظور تولید مستمر و پایدار گاز می باشد.

این مقام مسئول عنوان داشت: پایش سیستم توزیع توان الکتریکی، باز و بسته کردن کلید های قدرت جهت تسریع در عملیات به صورت ایمن، ثبت وقایع به منظور تحلیل خطاهای الکتریکی و عیب یابی سریع و آسان سیستم برق و تجهیزات از مزایای مهم راه اندازی و بهره برداری از سیستم PDCS می باشد.

رئیس تعمیرات برق پالایشگاه نهم گفت: کارشناسان و متخصصان این واحد با بهره مندی از دانش بومی به پشتوانه برخورداری از سال ها تجربه، پس از بررسی دقیق نقشه ها و اتصالات، انجام فانکشن تست ها، ارزیابی ریسک، برنامه ریزی صحیح و به کار بستن تمهیدات لازم و خاص موفق شدند این طرح را به مرحله بهره برداری برسانند.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار اشتغال و تولید ملی این طرح به متخصصان داخلی سپرده شد اظهار داشت : در حالی که تمام واحد های عملیاتی پالایشگاه در فرایند تولید حداکثری قرار داشتند این عملیات که از فعالیت های باقیمانده از زمان پروژه بوده به کمک متخصصان داخلی به مرحله بهره برداری رسید .

مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶) ۰۸:۵۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید