جزییات خبر

عضو شورای فرهنگی و امام جماعت ساختمان مرکزی مجتمع گاز پارس جنوبی؛

امام صادق علیه السلام پایه گذار مکتب و نهضت فکری مذهب تشیع است

امام صادق علیه السلام پایه گذار مکتب و نهضت فکری مذهب تشیع است
(شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶) ۰۷:۵۲

حجت السلام والمسلمین علی رضایی عضو شورای فرهنگی مجتمع، در مراسم شهادت امام صادق علیه السلام گفت: امام صادق علیه السلام بنیانگذار نهضت بزرگ فکری و علمی پایه گذار مذهب تشیع و از افتخارات جهان اسلام به شمار می رود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مراسم سالروز شهادت امام صادق علیه السلام با حضور پرشور کارکنان مجتمع در محل نمازخانه ی ساختمان ستاد برگزار گردید و حجت السلام والمسلمین رضایی در این مراسم به سخنرانی پرداخت.

حجت السلام والمسلمین علی رضایی در مراسم شهادت امام صادق علیه السلام افزود: امام صادق علیه السلام بزرگترین خدمت را به دنیای بشریت که همان تاسیس دانشگاه و تربیت بیش از چهار هزار شاگرد است را به سرانجام رساند.

وی در ادامه عنوان داشت: یکی دیگر از افتخارات این امام همام پایه گذاری مذهب تشیع با آن تفکر آزادانه معرفی نمود و شالوده گفتگو را پیاده و بستر را فراهم کردند که تمام افراد بتوانند نظرات خود را عنوان کنند.

عضو شورای فرهنگی مجتمع خاطرنشان کرد: در زمان امام صادق (ع) شرایطی فراهم شد که امکان بیشتری برای ترویج علوم فراهم بود، و معارف دینی فرصت بیشتری برای اظهار داشت. از طرفی می بینیم که هفتاد درصد از روایات فقهی شیعه به نقل از آن حضرت بوده، همچنان که مذاهب فقهی اهل سنت نیز در همین دوره پایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: پس این دوره، دوره شکل گیری مذاهب فقهی اسلام نیز بوده است. اصطلاح رئیس مذهب شیعه که اکثراً بر امام صادق (ع) اطلاق می شود، بیشتر ناظر به فقه شیعی در برابر مذاهب اهل سنت است، و گرنه اساس تشیع و مکتب امامت از لحاظ معارف بنیادی، در عرض مذاهب فقهی نبوده و معارف اصلی اسلامی را شامل می شود که جز در مکتب اهل بیت (ع) قابل وصول نیست.

حجت السلام والمسلمین رضایی افزود: همان گونه که بیان شد به جهت وضعیت خاصی که در زمان امام صادق (ع) پیش آمد، پیروان حضرتشان نیز به جهت آزادی نسبی که برایشان پدید آمده بود، به شیعه جعفری (ع) شهرت یافتند، و در گفتار امام صادق (ع) شیعیان به این لقب نامیده شده اند.




مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶) ۰۷:۵۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید