جزییات خبر

در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست در پارس جنوبی؛

آزادسازی لاک پشت‌های دریایی گرفتار شده در آبگیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی

آزادسازی لاک پشت‌های دریایی گرفتار شده در آبگیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶) ۱۵:۳۷

چند قطعه لاک‌پشت دریایی که در حوضچه‌های آبگیر گرفتار شده بودند با عملیات غواصی توسط مجتمع پتروشیمی مبین و همکاری اداره محیط زیست پالایشگاه اول، پس از پلاک گذاری در خلیج فارس رهاسازی شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمود محمدی، رئیس HSE پالایشگاه اول با بیان اینکه خلیج فارس دارای اکوسیستمی متنوع و از نظر تنوع زیست محیطی و وجود گونه های مختلف آبزیان بی نظیر است، اظهار داشت: لاک پشت پوزه عقابی طبق آخرین طبقه بندی اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت در طبقه به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد.

وی گفت: جمعیت این گونه‌ى بی‌نظیر در طول سال های گذشته به شدت کاهش داشته است و با توجه به شرایط و تهدیدات موجود، این گونه زیست خود را بیشتر در جزایر نخیلو، عسلویه، ام الگرم در استان بوشهر، قشم، شیدور، هندورابی، هنگام و هرمز در استان هرمزگان محدود کرده است.

این مقام مسئول در ادامه به عوامل تهدیدکننده این گونه و ازبین رفتن تخم آن توسط گوشتخواران، پرندگان، خزندگان، اعتقاد نادرست مردم محلی به ارزش غذایی و دارویی آن، گرفتار شدن در تورهای ماهیگیری و برخورد با پروانه موتور قایق ها اشاره کرد و خواستار حفاظت از این گونه در راستای حفظ تنوع زیستی منطقه شد.

محمدی، اقداماتی نظیر طرح تکثیر و پرورش لاک پشت های پوزه عقابی، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم بومی، بررسی و تهیه آمار لانه گزینی، پلاک گذاری لاک پشت های دریایی، تیمار لاک پشت های صدمه دیده و رهاسازی در دریا را در امر حفاظت از این لاک پشت های دریایی و جلوگیری از انقراض آن ها موثر دانست.

محمود محمدی، رئیس HSE پالایشگاه اول در پایان از حمایت های مدیریت پالایشگاه اول و مجتمع پتروشیمی مبین به دلیل همکاری در حفظ و صیانت محیط زیست تقدیر و تشکر کرد.

مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶) ۱۵:۳۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید