جزییات خبر

دبیر کارگروه تولید بار اول و نماینده ویژه معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در بومی سازی اقلام راهبردی؛

دبیر کارگروه تولید بار اول و نماینده ویژه معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در بومی سازی اقلام راهبردی؛
(دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱) ۱۳:۳۶

حسنی، دبیر کارگروه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی، در حوزه بومی سازی و استفاده از تجهیزات مهم و راهبردی با استفاده از مصوبه تولید بار اول، نسبت به سایز سازمان ها پیشرو است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، سید حمزه حسنی در نشست با مدیر عامل، مدیر پالایشگاه ها و متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: تاکنون 20 طرح مصوب از مجتمع گاز پارس جنوبی در کارگروه تولید بار اول دریافت نمودیم که ۱۶ طرح به تصویب نهایی رسیده است.

نماینده ویژه معاون علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی در بهره گیری از مصوبه تولید بار اول برای بومی سازی اقلام راهبردی، نسبت به سایر شرکت ها و مجموعه ها پیشتاز می باشد و این امر باعث افتخار است.

وی گفت: در بازه زمانی ۳ سال اخیر ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تلاش و برنامه ریزی دقیق، با کمک و همکاری مجتمع گاز پارس جنوبی و تکیه بر توان شرکت های دانش بنیان کالاهای اساسی و راهبردی مورد نیاز این مجتمع را در داخل کشور تولید و بومی سازی کرده است.

به گفته ی حسنی، از سال ۹۸ تا کنون توانسته ایم تعداد قابل توجه ای از اقلام مورد نیاز در حوزه ی نفت و گاز، نیرو، راه، دریایی را بومی سازی کنیم و طعم شیرین استفاده از کالاهای ایرانی و شکوفایی نیروهای نخبه و جوان را بچشیم.

حسنی در ادامه داد: امیدواریم در سال جاری که با نام دانش بنیان مزین شده است بتوانیم گام های موثرتری در مسیر بومی سازی قطعات و تجهیزات پیشرفته برداریم.

وی بیان کرد: در تولید بار اول به هیچ عنوان به دنبال نمونه آزمایشگاهی، پروژه پژوهشی و یا حتی نمونه نیمه صنعتی نیستیم. بلکه به دنبال تکمیل فرایند تجاری سازی و تولید محصول کاملا تجاری هستیم و در پایان این پروژه ها توانمندسازی شرکت تولیدکننده برای تولید تجاری آن محصول از اولویت های کارگروه تولید بار اول است.

این مقام مسئول ادامه داد: در بازه زمانی ۳ سال اخیر حدود 200 طرح از کل کشور دریافت نموده ایم و از این تعداد ۹۵ طرح در کارگروه تولید بار اول مصوب شده که تا کنون ۵۲ طرح از آن نیز به مرحله عقد قرارداد رسیده است و بیش از 10 برابر ارزش قراردادها، صرفه جویی ارزی سالانه به دنبال داشته است. و افزود امیدواریم سایر طرح ها نیز به مرحله عقد قرارداد برسد.
(دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱) ۱۳:۳۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید