جزییات خبر

مهندس منتظر تربتی در آیین افتتاح پروژه های عظیم پارس جنوبی:

شرکت ملی گاز ایران، راه سخت خودکفایی و خودباوری را پیموده است

شرکت ملی گاز ایران، راه سخت خودکفایی و خودباوری را پیموده است
(دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷) ۰۹:۲۸

برای ما به عنوان شرکت ملی گاز ایران مایه افتخار است که شما بارها طی سال گذشته، این شرکت را مایه افتخار دولت و ملت نامیدید و این انگیزه را به ما دادید تا با تلاش بیشتر، راه سخت خودکفایی و خودباوری را بپیماییم.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، حسن منتظرتربتی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در آیین افتتاح پروژه های عظیم پارس جنوبی همزمان با بهره برداری رسمی از طرح تولید واحد بودارکننده گاز طبیعی (مرکاپتان) و خط انتقال اتان از سایت دو به سایت یک پارس جنوبی که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، مسعود کرباسیان، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و برخی از مقامات کشوری و لشکری برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: با این انگیزه، همکاران ما در شرکت ملی گاز ایران تمام تلاش و توان خود را به کار گرفتند تا زمستانی آرام و بدون دغدغه را برای مردم به ارمغان بیاورند که خوشبختانه در این زمینه، موفق هم بودند.
وی در ادامه با تشکر از وزیر نفت که با افتتاح طرح های توسعه ای عظیم پارس جنوبی، زنجیره ارزش و تولید را ادامه داده، گفت: افزایش تولید گاز از فازهای پارس جنوبی، منجر به آن شد که شبکه عظیم گاز در داخل کشور پایدار باشد و خوشبختانه در این زمینه با مشکلی مواجه نشویم.
معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: پروژه تولید مرکاپتان یکی از پروژه های عظیم شرکت ملی گاز ایران است که باعث شد تا بعد از 50 سال، ایران در این زمینه از دیگر کشورها بی نیاز شود و پروژه پژوهشی که در ابتدای راه بصورت پایلوت آغاز شد،اکنون با افتخار می گوییم که به نتیجه رسید و با ظرفیت تولید 800 تن در سال، کار خود را آغاز کرده است.
وی با بیان این که امروز همزمان با بهره‌برداری رسمی از پروژه‌های ملی و گازی کشور و نیز افتتاح طرح‌های توسعه فازهای ۱۳ و 24- 22 پارس جنوبی در عسلویه، نخستین محموله مرکاپتان واحد ماده بودارکننده گاز طبیعی بارگیری و ارسال شد، گفت: بدین ترتیب یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌های ملی و گازی کشور در چهلمین سال پیروزی انقلاب تحقق یافت.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با توجه به این که مصرف ما در زمینه مرکاپتان حدود 500 تن در سال است، می توانیم این خبر خوب را به شما و ملت ایران بدهیم که مازاد آن را می توانیم به دیگر کشورهای منطقه صادر کنیم، ضمن آن که میعاناتی که وارد این واحد می شود، با توجه به بحث مرکاپتان، مرغوبیت بیشتری پیدا کرده و در نتیجه، فروش بیشتری خواهد داشت.
مهندس تربتی در ادامه توضیح داد: پروژه دیگر شرکت ملی گاز ایران، احداث خط انتقال اتان برای ارسال مجموع اتان تولیدشده در سایت 2 به سایت 1 پارس جنوبی است تا بواسطه واحدهای الفین موجود در سایت 1، مورد استفاده قرار گیرد.
وی در پایان پروژه احداث ایستگاه‌های اندازه‌گیری (میترینگ) مجتمع گازی پارس جنوبی و اتصال 5 پالایشگاه سایت 1 پارس جنوبی به ایستگاه های اندازه گیری و میترینگ را دیگر پروژه ای عنوان کرد که باید توسط ریاست جمهوری افتتاح شود.
در ادامه، دکتر حسن روحانی، ریاست جمهوری ضمن تشکر از همه تلاشگران عرصه نفت و گاز، اظهار داشت: خوشحالم که در کنار افتتاح طرح های توسعه ای 4 فاز پارس جنوبی، سه طرح مهم گازی نیز به ثمر می رسد و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
بنا بر این گزارش، به دستور ریاست جمهوری و با نام و یاد خدا، سه طرح مهم گازی و پروژه های ملی کشور از طریق ویدئوکنفرانس و توسط مهندس منتظر تربتی افتتاح شد.

مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷) ۰۹:۲۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید