جزییات خبر

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان کرد:

انجام بیش از 131 هزار نفر ساعت کار بدون حادثه در تعمیرات اساسی فازهای 20 و 21

انجام بیش از 131 هزار نفر ساعت کار بدون حادثه در تعمیرات اساسی فازهای 20 و 21
(شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷) ۰۹:۲۷

فرآیند راهبری و عملیات پالایشگاه هشتم پارس جنوبی (فاز 20و21) از تیرماه 1395 با مشارکت مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد و در سال جاری نخستین تعمیرات اساسی پالایشگاه برای بهره برداری بهتر و رفع محدودیت های موجود به صورت کامل توسط این شرکت صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، هادی چابوک مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه هر ساله به منظور حصول اطمینان از تولید پایدار گاز در فصول سرد سال، عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه های مجتمع انجام می‍شود؛ گفت:‍‍ با برنامه‍ریزی صورت گرفته از سوی واحد متد و برنامه‍ریزی و هماهنگی با واحد دیسپچیینگ، تعمیرات اساسی سال جاری فازهای 20 و 21 به مدت 3 هفته بصورت شبانه روزی انجام پذیرفت.

وی افزود: در این مدت، تعداد 2 هزار و 106 دستور کار تعمیراتی با صرف 131 هزار و 511 نفر ساعت و با استفاده از 802 نیروی تعمیراتی متخصص در حوزه های مختلف مکانیک، برق و ابزار دقیق بدون هیچگونه حادثه ای انجام شد.
به گفته چابوک، بازدهی حجمی تعمیرات اساسی سال جاری 95 درصد نسبت به برنامه ریزی انجام شده است که یکی از افتخارات تعمیرات اساسی پالایشگاه محسوب می شود.

این مقام مسئول در ادامه به اهم فعالیت های انجام شده در دوره تعمیرات اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: تمیزکاری و بازرسی داخلی 91 برج، رآکتور، مبدل حرارتی، درام و فیلتر، انجام تعمیر و تست تعداد 396 عدد انواع شیرآلات دستی، کنترلی و شیر اطمینان در سایزهای مختلف از فعالیت های صورت گرفته در این بازه است.

وی افزود: انجام 254 دستور کار تعمیرات پیشگیرانه و اصلاحی برق، 433 دستور کار پیشگیرانه و اصلاحی ابزار دقیق و 56 دستور کار تعمیراتی بر روی تجهیزات دوار شامل انواع پمپ و کمپرسوردر کنار رفع پانچ های باقیمانده نیز در بازه تعمیرات اساسی انجام شده است.



مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷) ۰۹:۲۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید