جزییات خبر

سید محمد مهدی هاشمی مدیر پالایشگاه نهم پارس جنوبی:

حمایت از کالای ایرانی سرلوحه کار پالایشگاه نهم پارس جنوبی

حمایت از کالای ایرانی سرلوحه کار پالایشگاه نهم پارس جنوبی
(سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷) ۱۲:۲۰

در آستانه ی چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مدیر پالایشگاه نهم پارس جنوبی گفت: پالایشگاه نهم مجتمع حمایت از کالاهای ایرانی را سرلوحه ی کارهای مهم خود قرار داده است.

امروزه دولت ها با تکیه بر توان و تولید داخلی و همچنین کاهش وابستگی به کشورهای دیگر سعی دارند خود را در برابر نوسانات و افت وخیزهای اقتصادی جهان در امان نگه دارند.

هرچند قطع مطلق و کامل وابستگی اقتصادی توسط دولت ها امری ناشدنی است اما کاهش آن با استفاده از توان و ظرفیت داخلی آرزویی شدنی است.

اگر امروز ایران اسلامی بتواند از خام فروشی، وارادات بی رویه و غیر اصولی بپرهیزد و بر تولید داخلی و افزایش صادارت تکیه کند قطعا اتفاقات خوشایندتری صورت خواهد گرفت.

اگر به شعار های چند سال گذشته و امسال مقام معظم رهبری توجه کنیم، اساسا حول محور اقتصاد، تولید داخل، حمایت از کالای ایرانی و کاهش وابستگی می چرخد. این بیانگر آن است که ما تلاشگران عرصه صنعت نفت و گاز که سهم بسزایی در تولید و اقتصاد کشور داریم باید از رهنمود های داهیانه مقام معظم رهبری بهره بگیریم.

در همین راستا مجموعه مدیریت پالایشگاه نهم پارس جنوبی با سرلوحه قرار دادن شعار سال اقدام به راه اندازی کمیته خودکفایی در این پالایشگاه نمود تا بتواند سهمی هرچند اندک در افزایش تولید داخل، تکیه بر دانش بومی و ایرانی، حمایت از کالای ایرانی داشته باشد.

خوشبختانه اقدامات خوب و موثری از سوی این کمیته انجام و یا در حال اقدام و بررسی می باشد. ساخت و تولید انواع قطعات، شیرآلات، پمپ های حیاتی پالایشگاه یکی از اقداماتی است که این کمیته بر روی آن تمرکز کره است. قطعات، پمپ ها و شیرآلاتی که اگر به دنبال نمونه های خارجی آن بودیم باید چندین برابر هزینه پرداخت می کردیم.

برخی کالاهای مورد نیاز پالایشگاه در انحصار یک یا چند کشور محدود است که به دلیل تحریم ها در اختیار ما قرار نمی دهند. آنالایزرها یکی از این کالاها هستند که بسیار حساس و حیاتی بوده که خوشبختانه با همکاری یک شرکت داخلی و تلاش متخصصان پالایشگاه نهم این ریسک بزرگ پذیرفته شد که به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شود تا از انحصار کشوری مثل آمریکا بیرون بیاید. نکته قابل تامل آنکه این آنالایزرها بسیار دقیق تر و با صرفه اقتصادی نسبت به نمونه خارجی می باشند.

پالایشگاه نهم پارس جنوبی همچنین در امر خرید کالاهایی که نمونه داخلی دارند پیشتاز بوده و از جمع هزار و 750 قلم جنس در پالایشگاه نهم حدود هزار و 278 قلم، ایرانی و مابقی نیز از نمایندگی های ایرانی تهیه کننده اجناس خارجی خریداری شده است.

همه این اقدامات نشان از تعهد مجموعه مدیریت و کارکنان پالایشگاه نهم پارس جنوبی در راستای عمل به شعار سال و حمایت از کالای ایرانی می باشد.

قطعا این مهم به عنوان یکی از خط و مشی های این پالایشگاه ترسیم شده و ادامه خواهد داشت که در این مسیر حمایت های همه جانبه مدیریت محترم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی میتواند مسیر دستیابی به اهداف ترسیم شده کمک شایانی کند کما اینکه این حمایت ها نیز از بدو تشکیل کمیته بوده است.


مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷) ۱۲:۲۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید