جزییات خبر

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی:

اعتماد دوسویه ذی نفعان و مسئولین؛ مهم ترین دستاورد صنعت گاز کشور

اعتماد دوسویه ذی نفعان و مسئولین؛ مهم ترین دستاورد صنعت گاز کشور
(سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷) ۰۹:۳۳

شرکت ملی گاز ایران که در ابتدای نیم قرن دوم حیات خود قرار دارد، در طول بیش از 50 سال گذشته، دستاوردهای بسیار مهمی را به دست آورده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، هادی هاشم زاده فرهنگ مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در جلسه افتتاحیه برنامه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت که با حضور اعضای تیم ارزیابی، مدیران پالایشگاهی، مدیران ستادی و روئسای واحدهای بهره برداری پالایشگاه های مجتمع برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: برداشت از ذخایر طبیعی گاز کشور و انتقال آن از میان بیش از 38 هزار کیلومتر خطوط فشار قوی انتقال گاز و رساندن آن به حدود 33 هزار شهر و روستا در کشور و داشتن بیش از 22 میلیون مشترک در سراسر ایران، تنها گوشه از خدمات شرکت ملی گاز ایران در 50 سال گذشته است.

وی با بیان اینکه این ها دستاوردهایی بی بدیل و کم نظیر در دنیاست، اظهار داشت: صنعت گاز کشور معتقد است مهم ترین دستاوردش اعتماد دوسویه میان ذی نفعان و مسئولین است.

فرهنگ در ادامه افزود: حدود 20 سال پیش تصمیم به تأسیس شرکتی گرفته می‌شود که وظیفه فرآورش و استحصال بیش از 14 تریلیون مترمکعب گاز، بیش از 50 درصد ذخایر گاز کشور و حدود 8 درصد ذخایر گازی جهان را بر عهده بگیرد.

فرهنگ با بیان اینکه این رسالت سنگین بر دوش مجتمع گاز پارس جنوبی است، گفت: این شرکت از میدان گاز پارس جنوبی ذخایر گازی را برداشت و در دو بخش مهم در پالایشگاه های سایت یک و سایت دو محصولات مهمی را تولید می کند و بزرگترین مجتمع تولید گاز در دنیاست.

وی دیگر مزیت این مجتمع را برخورداری از سرمایه های جوان عنوان کرد و گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی سهم مهمی در تأمین انرژی کشور به خصوص در زمستان با توجه پایداری و تاب آوری مناسب خود را داراست.

فرهنگ با بیان اینکه مأموریت این شرکت ارزش آفرینی از منابع گازی است، گفت: در کنار این هدف مهم، توسعه خدمات فنی دانش محور از استراتژی های مهم این شرکت است.
وی مهم ترین هدف مجتمع را سرآمدی در عملیات و رقابت پذیری در تراز جهانی در چشم انداز و افق 1404 عنوان کرد و گفت: این مجتمع در دسترسی به اهداف موفق بوده و در ادامه نیز برای دستیابی به آن ها تلاش خواهد کرد.
مجتمع گاز پارس جنوبی با توجه به ارزش آفرینی فراوان و خدماتی که ارائه می دهد، پشتوانه مهمی برای اقتصاد و صنعت کشور است.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه افزود: هر فاز پارس جنوبی که به بهره برداری می رسد، یک درصد روی GDP کشور تأثیر مثبت می گذارد.

صرفه جویی 28 میلیارد تومانی

فرهنگ در ادامه به اهمیت حمایت از تولید داخل اشاره کرد و اظهار داشت: با حمایت هایی که از تولیدکنندگان داخلی در سال گذشته صورت گرفته و با ساخت چندین قطعه و تجهیز در بخش های مکانیک، برق و ابزار دقیق، قریب به 28 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی از محل ساخت داخل این تجهیزات صورت گرفته است.

وی زنجیره تأمین کالای مجتمع را ساختاری عظیم دانست و گفت: سال گذشته متجاوز از 17 هزار قلم کالا سفارش گذاری شده و بیش از 10 هزار قلم کالا برای 10 پالایشگاه گاز در حال بهره برداری، تأمین شده است.


 

مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷) ۰۹:۳۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید