جزییات خبر

در چهارمین سال پیاپی مراسم جایزه ملی مدیریت دارایی فیزیکی

پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی با کسب تندیس برنزین و تقدیرنامه 6 ستاره خوش درخشید

پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی با کسب تندیس برنزین و تقدیرنامه 6 ستاره خوش درخشید
(یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷) ۰۸:۲۸

با کسب تندیس برنزین و تقدیرنامه 6 ستاره مدیریت دارایی های فیزیکی در چهارمین سال پیاپی مراسم جایزه ملی مدیریت دارایی فیزیکی، پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی خوش درخشید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ بهزاد سالاری مدیر پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی در این باره گفت: در دی ماه سال جاری چهارمین سال پیاپی مراسم جایزه ملی مدیریت دارایی فیزیکی برگزار گردید و پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی موفق به دریافت تندیس برنزین و تقدیرنامه 6 ستاره مدیریت دارایی های فیزیکی گردید.

وی ادامه داد: جایزه ملی مدیریت دارایی های فیزیکی در سال 93 آغاز به کار نموده و رسالت این نهاد، ارزیابی وضعیت موجود در سازمان های تجهیز محور در خصوص مدیریت دارایی ها و ارائه راهکار و گزارش اصلاحی است.

سالاری می گوید: این نهاد وظیفه تشویق و انگیزه بخشی به سازمانهایی که در راه تعالی قدم نهاده نیز دارد. جایزه مدیریت دارایی های فیزیکی با معرفی سازمانهای برتر ایرانی به دنبال ساخت الگوی بومی برای سازمان های، ایرانی است.

1
عکس دریافت جایزه

مدیریت دارایی فیزیکی PAM چیست؟

مدیریت دارایی فیزیکی به فعالیتهای هماهنگ یک سازمان در طی چرخه عمر دارایی های فیزیکی که منجر به تولید ارزش از آنها می شود اطلاق می شود.

به بیان ساده تر یعنی از زمان احساس نیاز به دارایی های فیزیکی (تجهیز) تا زمان اسقاط و نیاز دوباره به تجهیز جایگزین و توجه به تمامی مراحل تجهیز اعم از طراحی یا خریداری، نصب، بهره برداری، نگهداری و تعمیرات و اصلاحات (چرخه عمر تجهیز) و هر کاری که در هر مرحله از این چرخه باعث تولید ارزش بیشتر از تجهیز شود مدیریت دارایی های فیزیکی است.

پروژه استقرار نظام مدیریت دارایی فیزیکی در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی:

این پروژه به پیشنهاد دانشگاه صنعتی شریف و شرکت PAMCO و موافقت وزیر محترم نفت تعریف گردید و توسط واحد پژوهش و فناوری مجتمع با دانشگاه صنعتی شریف عقد قرارداد و به مدت 15 ماه در پالایشگاه چهارم اجرا گردید ، که این پروژه با عنوان :" استقرار نظام مدیریت دارایی های فیزیکی" ، بصورت پایلوت صنعت نفت اجرا گردید.

هدف آن ارتقای سطح فعلی مدیریت دارایی های فیزیکی پالایشگاه چهارم و آموزش افراد مختلف در کل مجتمع است که این مسیر را ادامه داده و بعد از چند سال اولین شرکت متعالی ایرانی در مدیریت دارایی های فیزیکی را به عنوان یک الگو برای صنعت نفت معرفی کرده و به سایر مراکز وزارت نفت تسری دهد.

بدین منظور و به جهت مدیریت بهینه پروژه شورای راهبری و کمیته های اجرائی به شرح چارت ذیل الذکر تشکیل گردید.

1
عکس چارت

1
عکس متولیان پروژه

رئوس کلی پروژه را بیان نمایید

• ارزیابی و تدوین نقشه راه مدیریت دارایی های فیزیکی پالایشگاه چهارم
• تدوین 10 روش اجرایی، به همراه اسناد و مستندات مورد نیاز
• تدوین سیاست ها و استراتژی های کلان مدیریت دارایی های فیزیکی
• مطالعه هزینه های چرخه عمر LCC (2تجهیز منتخب)
• اجرای نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان RCM (5 تجهیز منتخب)
• ارزیابی مجدد مدیریت دارایی های فیزیکی (تحلیل و بررسی)
• تعیین و بازنگری شاخص های کلیدی عملکرد
• مدیریت انبار و قطعات یدکی
• الگوگیری Benchmarking
• برگزاری دوره های آموزشی(66روز)
1
برنامه پروژه های بهبود آتی را بیان نمایید:

ما در ابتدای مسیر تعالی در مدیریت دارایی های فیزیکی قرار داشته و پروژه های اجرا شده تا کنون عموما به شکل پایلوت بوده است و باید توسعه یابد. در آینده می بایست تعداد بیشتر پروژه های مبتنی بر تجهیز، مدیریت کار، تعالی مدیریت، تعمیرات اساسی، بهبود فرآیندهای مدیریت کالا، مطالعات اقتصادی تصمیمات مبتنی بر تجهیز، مدیریت استراتژی و منابع انسانی و مدیریت عملکرد اجرا شود.

ادامه این مسیر بر اساس نقشه راه تدوین شده برای پالایشگاه چهارم در 3 سال آینده موقعیت این پالایشگاه را به عنوان پیشتاز در تعالی مدیریت دارایی های فیزیکی در صنعت نفت تثبیت خواهد نمود.

در پایان از زحمات و حمایتهای بی دریغ مدیریت عملیات، مدیریت تعمیرات و پژوهش ستاد و کلیه نفرات درگیر پالایشگاه که قطعا بدون زحمات این عزیزان به موفقیت فعلی نمی رسیدیم کمال تشکر و قدارنی را دارم.


مجتمع گاز پارس جنوبی
(یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷) ۰۸:۲۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید