جزییات خبر

رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مجتمع گاز پارس جنوبی:

هدف اصلی پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری در هنگام شرایط اضطرار با استفاده از اقدامات فنی و مدیریتی

هدف اصلی پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری در هنگام شرایط اضطرار با استفاده از اقدامات فنی و مدیریتی
(سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷) ۰۸:۵۸

رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است، گفت: مهمترین هدف پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری در هنگام شرایط اضطرار با استفاده از اقدامات فنی و مدیریتی می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، حبیب‌اله رئوف رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مجتمع گاز پارس جنوبی به مناسبت هفته‌ی پدافند غیر عامل اظهار داشت: رعایت پدافند غیر عامل در همه‌ی حوزه‌ها یک ضرورت می‌باشد و بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری مسئله‌ی پدافند غیر عامل مربوط به زمان خاصی نیست و در طول زمان و همیشگی است و سازمان پدافند غیر عامل کشور با تکیه بر فرامین و تدابیر فرمانده معظم کل قوا و به پشتوانه قوانین و مقررات موضوعه بر پایه عزم ملی و باور عمومی مسئولین و احاد مردم، تلاش مجدانه خویش را در اعمال تدابیر دفاع امنیتی و حاکمیت اصول پدافند غیر عامل درزیر ساختهای اساسی جامعه به ثمر رسانده است.

رئوف در ادامه افزود: بر همین اساس برنامه‌های متعددی در حوزه‌ی پدافند غیر عامل در ستاد و پالایشگاه‌ها‌ی مجتمع برگزار گردیده است.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در این راستا در این هفته عنوان داشت: رزمایش‌ها و مانورهای متعدد عملیاتی،کارگروه‌های آموزشی، جلسات، سمینار و نشست‌های تخصصی، برگزاری کمیته های پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در پالایشگاهها, اختصاص و درج شعار هفته پدافند در سربرگ نامها از مهمترین اقدامات در حوزه‌ی پدافند غیر عامل می‌باشد.

رئوف با بیان اینکه، شعار امسال در حوزه‌ی پدافند غیر عامل " پدافند غیر عامل، افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی" است، خاطرنشان کرد: تحقق این شعار نیازمند رشد فرهنگ پدافند غیر عامل در کلیه‌ی سطوح سازمان بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل بعنوان بستری مناسب توسعه‌ی پایدار و با عنایت به آن که اهمیت این کلید واژه برای بسیاری ناشناخته است، از این‌رو فرهنگ‌سازی و اطلاع‌ رسانی در این‌باره ضروریست و لزوم توجه و اهتمام بیشتر به حفظ سرمایه‌های موجود و طرح‌های توسعه را با رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل را دو چندان می‌کند.


رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مجتمع با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در مقابل پدافند عامل است، افزود: پدافند عامل یعنی حفاظت نظامی از جامعه و پدافند غیرعامل در برابر هر نوع خطری بوده و عبارت است از مجموعه اقدامات غیر مسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیتهای ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می گرددو تأثیر مهمی در کاهش خسارت‌ها دارد.

به گفته‌ رئوف، دفاع غیرعامل به مجموعه‌ای از تمهیدات، اقدامات و طرح‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از ابزار، شرایط و حتی‌المقدور بدون نیاز به نیروی انسانی به صورت خوداتکاء انجام شود.

وی با بیان اینکه باید زمینه‌ی آشنایی بیشترکارکنان در حوزه پدافند غیرعامل فراهم شود، گفت: پدافند غیر عامل، تمرکز بر مراقبت و مصون سازی،پایش آسیب پذیری ها و برنامه ریزی برای رفع آن‌ها،رعایت طبقه بندی اطلاعات و صیانت از اسرار، ارتقاء سطح آمادگی در برابر تهدیدات، دستیابی به حفاظت و صیانت در برابر تهدیدات سایبری، تامین حفاظت و مراقبت از نیروی انسانی متخصص داشته و با توجه به ضرورت و اهمیت این مهم، باید نسبت به آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه پدافند غیر عامل با همکاری و مساعدت واحدهای مربوطه بیشتر کار شود و زمینه آموزش به کلیه کارکنان و اجرای روش های آن فراهم شود.

وی با اشاره به آموزش کارکنان مجتمع در حوزه‌ى پدافند غیرعامل گفت: مذاکراتی با شرکت‌های مورد تایید سازمان پدافند غیر عامل کشوردر خصوص آموزش پرسنل صورت پذیرفته است.

رئوف ادامه داد: این مهم باعث خواهد شد که بتوانیم از یک سو توان دفاعی مجموعه را در زمان بحران افزایش داده و از سوی دیگر ضمن کاهش پیامدهای بحران ، امکان بازسازی با کمترین هزینه فراهم می نماید و باید از هر جهت آماده‌ مقابله با مشکلات و بحران‌ها و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث احتمالی داشته باشیم.

رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مجتمع گاز پارس جنوبی در پایان گفت: امیدواریم با کاربرد اصول پدافند غیرعامل، ضمن آمادگی در زمان‌های واکنش در شرایط اضطراری،گامی اساسی و مهم در جهت پیشگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از هرگونه تهدید برداریم.




مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷) ۰۸:۵۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید