جزییات خبر

با هدف افزایش بازدارندگی و ارتقاء سطح پایداری تولید؛

اولین جلسه ی کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی

اولین جلسه ی کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷) ۱۱:۳۲

مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی از برگزاری اولین جلسه کار گروه تخصصی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ احمد ولی‌پور، مدیر پالایشگاه ششم در این باره گفت: با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، پیرو مکاتبات انجام شده در تابستان 97، کارگروه تخصصی پالایشگاه ششم تشکیل و اولین جلسه آن در تاریخ 23مهرماه با حضور رییس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مجتمع و سایر اعضای کارگروه برگزار گردید.

مدیر پالایشگاه ششم با اشاره به نقش محوری صنعت گاز در تأمین انرژی، بر ضرورت رعایت اصول ایمنی و پدافند غیرعامل برای بازدارندگی در مقابل تهدیدها و کاهش آسیب‌پذیری تجهیزات پالایشگاه تأکید کرد و افزود: گفتمان پدافند غیرعامل فقط متوجه تأسیسات و تجهیزات نیست و باید با آموزش و فرهنگ‌سازی، همه کارکنان را وارد این گفتمان نمود.

به گفته ی ولی‌پور به موازات رشد و توسعه روزافزون کشور، گستره تهدیدات دشمن نیز تغییر یافته و متوجه حوزه‌های اقتصادی و صنعتی و ذخایر استراتژیک ما شده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: پدافند اقتصادی از عوامل موثر در خنثی سازی تهدیدات اقتصادی دشمن است که باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه جلسه با اشاره به برخی اقدامات مهم صورت گرفته در زمینه پدافند غیرعامل و حوزه امنیت سایبری در پالایشگاه ششم گفت: اختصاص هارد مجزا جهت ذخیره‌ نسخه پشتیبان از پروژه و همچنین ارتقای امنیت سایبری و پایداری تولید از طریق اقدامات فنی انجام شده بر روی شبکه اینترنت و اینترانت، از جمله پروژه هایی است که در این زمینه انجام شده است.

ولی پور در ادامه افزود: فعالیت‌ها و پروژه‌های مهم دیگری نیز مطابق الزامات پدافند غیرعامل در دست اقدام است که از آن جمله می‌توان به طراحی و احداث ساختمان چک‌پوینت ایمنی و اتاق بحران و همچنین احداث لایه دوم فنس غربی پالایشگاه و روشنایی پیرامونی اشاره کرد.

مدیر پالایشگاه ششم در پایان با مطرح نمودن اهم برنامه‌های اجرا شده، خواستار پیگیری جدی پروژه‌های در حال اجرای پالایشگاه شد و خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در راستای افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و ارتقاء سطح پایداری تولید و باشناخت اصول پدافند غیرعامل و رعایت دقیق آنها و صرف هزینه‌های بسیار کم،از بروز صدمات و خسارات هنگفت در مراکز حساس و حیاتی کشور جلوگیری کنیم.

مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷) ۱۱:۳۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید