جزییات خبر

مدیر عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی:

چشم‌انداز مجتمع انجام تعمیرات اساسی هر سه سال یکبار است

چشم‌انداز مجتمع انجام تعمیرات اساسی هر سه سال یکبار است
(شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷) ۱۱:۵۲

مدیر عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: چشم انداز مجتمع گاز پارس جنوبی انجام عملیات تعمیرات اساسی هر سه سال یکبار است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ علمدار بابایی، مدیر عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به سهم بیش از 70 درصدی این مجتمع در تولید گاز طبیعی گفت: در سال گذشته با اضافه شدن فازهای جدید از جمله 17، 18، 20، 21 و 19 و برخی از ردیف‌های گازی فازهای 13، 22 و 24 به این مجموعه شاهد افزایش چشمگیر تولید گاز و محصولات آن در پارس جنوبی بودیم.


بابایی گفت: در سال جاری نیز با توجه به تکمیل پالایشگاه‌های جدید و شرایط مناسب پالایشگاه‌های موجود وضعیت تولید بهتر خواهد بود.


وی با بیان اینکه برای تولید پایدار باید پالایشگاه‌ها همواره در دسترس باشند، گفت: در همین راستا مجتمع گاز پارس جنوبی با کاهش زمان تعمیرات اساسی و افزایش کیفیت این تعمیرات در راستای کاهش توقفات پالایشگاه‌ها گام‌های مؤثری برداشته است.


بابایی افزود: در مجتمع گاز پارس جنوبی ساختار وپایه‌ریزی مناسبی در زمینه مدیریت توقفات از نظر مدیریتی و واحدهای فنی مانند بازرسی فنی، تعمیرات، برنامه‌ریزی و بهره‌برداری وجود دارد.


وی گفت: از مهم‌ترین برنامه‌ها در مجتمع، بهینه کردن مدت زمان انجام تعمیرات اساسی و افزایش فاصله بین تعمیرات اساسی هر پالایشگاه است.
به گفته وی؛ در سال‌های قبل تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها هر سال انجام می‌شده که در سال‌های اخیر با انجام فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی مناسب تعمیرات اساسی در برخی از پالایشگاه‌ها هر دو سال یکبار انجام می‌شود.

به گفته بابایی؛ چشم‌انداز مجتمع انجام تعمیرات اساسی هر سه سال یکبار است.


مدیر عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی در حوزه‌ قطعات یدکی و مواد شیمیایی گفت: در حال حاضر بخش اعظمی از مواد شیمیایی در داخل کشور تأمین می‌شود.


وی افزود: بخش زیادی از قطعات یدکی مورد نیاز پالایشگاه‌ها نیز با مشارکت شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود و تا به حال تولید مجتمع به دلیل موارد این‌چنینی متأثر نشده است که این خود نشان از توان سازندگان و همکاران ما در داخل کشور دارد.

مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷) ۱۱:۵۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید