جزییات خبر

با انجام بیش از 3 هزار و 586 مجوز کار

پایان عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی

پایان عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷) ۰۷:۵۳

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با انجام بیش از 3 هزار 586 مورد مجوز کار، بدون هیچ گونه حادثه ناتوان کننده با موفقیت پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ کامبیز صفتی، مدیر بهره برداری پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی در این باره گفت: با همت و تلاش بی وقفه ی متخصصان و کارکنان در تمامی بخش های عملیاتی و پشتیبانی پالایشگاه و ستاد مجتمع، تعمیرات اساسی پالایشگاه هشتم پایان یافت.


صفتی در ادامه عنوان داشت: انجام عملیات تعمیرات اساسی این پالایشگاه که پس از تحویل راهبری و مسولیت این پالایشگاه به مجتمع گاز پارسی جنوبی در گرمای طاقت فرسای جنوب کشور انجام شد نشان از همت و تعصب و تعهد مسولانه کارکنان نسبت به شکوفایی و رونق اقتصاد و تامین گاز مورد نیاز هموطنان و صنایع کشور در فصل سرمای سال دارد.

وی با اشاره به انجام موارد مهم تعمیراتی و بازرسی در بازه زمانی تعمیرات اساسی خاطرنشان کرد: در بازه تعمیرات اساسی سال جاری در مجموع 1086 ایتم در بخش تعمیراتی و بازرسی صورت گرفت.

به گفته ی صفتی، با توجه به انتقال راهبری این پالایشگاه به مجتمع گاز پارسی جنوبی یکی از اهداف و استراتژی های اصلی در این تعمیرات اساسی مرتفع نمودن تمامی پانچ ها و نواقص موجود پالایشگاه بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در بازه زمانی تعمیرات اساسی مورد861 پانچ در بخش وندوری به ویژه در سیستم های کنترلی با همت و تلاش متخصصان در این حوزه مرتفع شد.

صفتی در ادامه تصریح کرد: با توجه به برگزاری جلسات متعدد و مکرر تعمیرات اساسی از ابان ماه گذشته که بالغ بر 1150نفر ساعت بوده پس از مشخص نمودن پانچ های پالایشگاه به دسه دسته اصلی ؛ با همدلی و همیاری و تعامل بسیار سازنده مابین تمامی شرکت های درگیر در مجموع 3753 پانچ از نوع پانچ بازدارنده تحویل و بحرانی(CRITICAL PUNCH) و 84 مورد از پانچ های طراحی برطرف گردید که در نوع خود این موضوع در فرایندهای تحویل و تحول پالایشگاهای جدید بی سابقه بوده است.

وی به مهمترین اقدامات انجام شده در بازه زمانی تعمیرات اساسی پالایشگاه هشتم اشاره نمود و عنوان داشت: بازرسی و تعمیر 13 برج 3 راکتور 51 مخزن و فیلتر 14 مبدل 418 شیر در بخش تعمیرات مکانیک تجهیزات ثابت و همچنین 162 تجهیز ابزار دقیقی و 252 تجهیز برقی و 240 سر جوشکاری در نقاط مختلف دارای نشتی از مهمترین اقدامات انجام شده در عملیات تعمیرات اساسی فازهای 20 و 21 مجتمع گاز پارس جنوبی می باشد.

به گفته ی وی, از موارد مهم این تعمیرات می توان به عملیات توپک رانی هر دو خط خوراک با پیگ های مشخص شده و بازرسی برج های جذب و دفع ردیف های سوم و چهارم بازرسی کامل تمامی مخازن و تجهیزات ردیف اول، تعویض کاتالیست های بسترهای واحد نم زدایی ردیف اول، تعمیر شیرهای فشار شکن واحد تولید بخار بازرسی و تمیز کاری تمامی مخازن فلر در هر دو فاز و تعمیر کلیه شیرهای مسیر فلر اشاره نمود.

صفتی در ادامه خاطرنشان کرد: نصب کامل تجهیزات اندازه گیری و پایش گاز و اتان صادراتی که از مهم ترین و حساست ترین پروژهای مجتمع گاز پارسی جنوبی و شرکت ملی گاز بوده که توسط مدیریت محترم نظارت بر تولید نیز مورد پیگیری خاص بوده انجام گردید.

مدیر بهره برداری پالایشگاه هشتم گفت: در بازه تعمیرات اساسی امسال بیش از 3586 مجوز کار بدون هیچگونه حادثه با موفقیت به ثبت رسید که این مهم نشان از رعایت دقیق اصول و دستورالعمل های دارد.

وی در پایان از تمامی کارکنان و متخصصان در این پالایشگاه و هم چنین حمایت های ویژه ستاد تعمیرات مجتمع که با تلاش شبانه روزی خود توانستند این مهم را با موفقیت به پایان برسانند تشکر و قدردانی نمود.
مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷) ۰۷:۵۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید