جزییات خبر

با هدف آمادگی و هماهنگی تیم های عملیاتی؛

رزمایش واکنش سریع در شرایط اضطراری (ERC) در پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی

رزمایش واکنش سریع در شرایط اضطراری (ERC) در پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۰۸

رزمایش واکنش سریع در شرایط اضطراری (ERC) با هدف سنجش عملکرد و بالا بردن سرعت و دقت در مهار نشتی و سوانح در تیم واکنش اضطراری، در پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ سعید ساداتی، مسئول HSE پالایشگاه چهارم در این باره گفت: این رزمایش با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر با شرکت های زیر مجموعه و پتروشیمی بوشهر صورت پذیرفت که بصورت همزمان جهت تخلیه اضطراری، مهار نشتی نیز اقدام گردید، که در زمان مناسب تیم کلینیک و آتشنشانی پالایشگاه اول به تیم امداد و نجات پالایشگاه چهارم اضافه گردید.


وی در ادامه بیان نمود: این رزمایش با سناریوی نشت شدید گاز ترش در لاین 24 اینچ خوراک پتروشیمی بوشهر که منجر به بیرون زدن گاز ترش حاوی 32000ppm با فشار حدود 30 بار برگزار گردید که به رقیق سازی نشتی از سوی تیم اتشنشانی و همکاری واحد های پروسس و تعمیرات، نشتی مهار گردید.


مهندس ساداتی خاطرنشان نمود: بررسی عملکرد و مهارت در به‌کارگیری به موقع تجهیزات و سرعت عمل در پاسخ به وضعیت اضطراری اعلام شده میان کلیه‌ی واحدهای ایمنی و آتش‌نشانی، کلینیک، حراست، بهره‌برداری، تعمیرات و سایر بخش‌های پالایشگاه، از دیگر اهداف این رزمایش بود که با موفقیت مورد تمرین قرار گرفت.


گفتنی است، پالایشگاه چهارم در سال جاری برای آمادگی هر چه بیشتر در مواجهه با حوادث و سوانح احتمالی، برگزاری 4 رزمایش واکنش در شرایط اضطراری در ماه های آینده را در دستور کار قرار داده است.

2
سوم
سوم
1
سوم
1
(شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۰۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید