جزییات خبر

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد:

افزایش تولید محصولات در مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 96 بسیار مطلوب بوده است

افزایش تولید محصولات در مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 96 بسیار مطلوب بوده است
(دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷) ۰۸:۱۷

در سرویس قرار گرفتن فازهای جدید پارس جنوبی، علاوه بر تامین حداکثری گاز شبکه سراسری تا به حال، تولید سایر محصولات جانبی در مجتمع گاز پارس جنوبی نیز به بالاترین رقم خود تا به امروز رسیده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، غلامرضا بهمن نیا، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: با در سرویس قرار گرفتن فازهای جدید پارس جنوبی، علاوه بر تامین حداکثری گاز شبکه سراسری تا به حال، تولید سایر محصولات جانبی نیز به بالاترین رقم خود تا به امروز رسیده، بطوری که رقم تولید محصولات جانبی در سال 96 برای میعانات گازی 11 درصد، برای اتان 23 درصد و برای گوگرد 7.3 درصد افزایش را نسبت به سال 95 نشان می‌دهد.

بهمن نیا در ادامه عنوان داشت: این ظرفیت وجود دارد که آمار افزایشی تولید این محصولات ارزشمند در پالایشگاه های مجتمع به رقم‌های بالاتری در سال 97 برسد.

وی در ادامه گفت: معرفی برند شرکت ملی گاز ایران به عنوان شرکتی استراتژی ‌محور در راستای جذب سرمایه های خارجی، بررسی فناوری های نوین در صنعت پالایش گاز برای توسعه و تولید پایدار، کمک به ارتقای توان تولید داخل و خودکفایی، بهبود و توسعه سبد محصولات و همچنین شناسایی بازارهای هدف در بخش های تعمیرات، خدمات و تامین مواد اولیه و قطعات یدکی از جمله برنامه‌های راهبردی واحد هماهنگی بر نظارت و تولید شرکت ملی گاز ایران است.

بهمن نیا افزود: هدف‌گذاری شرکت ملی گاز ایران در پنجاه سال دوم خود، حرکت از کمیت به سمت کیفیت است. بدین منظور در سال 96 کیفیت محصولات شرکت های پالایش گاز با بهره گیری حداکثری از کالای ایرانی و توان داخل در حد مطلوب حفظ و رضایت مشتریان و ذینفعان از نظر کیفی تأمین شد.


وی در ادامه افزود: همچنین به منظور ارتقای محصولات، ایجاد ارزش افزوده بالاتر و بهره گیری از بازارهای جدید بین المللی در سال های آتی، برنامه و طرح های عملیاتی تعریف و در دستور کار قرار داده شده است.


به گفته بهمن نیا، استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های داخلی به عنوان یک جهت گیری مهم همواره در دستور کار شرکت های پالایش گاز جهت تأمین فناوری، تجهیزات و اقلام یدکی مورد نیاز در قالب کمیته های ارتقای ساخت داخل و خودکفایی کالا و خدمات قرار گرفته و سال 97 نیز مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید براساس رویکرد حمایت از کالای ایرانی، ظرفیت های اجرایی سازندگان، پیمانکاران و مشاوران را جهت تأمین نیازهای کالایی و خدماتی شرکت های پالایش گاز مورد توجه قرار می دهد.


مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این که در همین راستا، اهم اقدامات برنامه ریزی و هماهنگی زیرساختی برای ایجاد بستر مناسب تحقق این رویکرد، انجام شده، گفت: توسعه و سازمان دهی کمیته های ارتقای ساخت داخل، شناسایی ظرفیت های بالقوه و بالفعل سازندگان و تولیدکنندگان داخلی، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از سازندگان و طبقه بندی آنها براساس حوزه های فعالیت های تخصصی و نیازهای عملیاتی، طبقه بندی کالاها با در نظر گرفتن رویکردهای تحریم، استراتژیک، ضروری، پرمصرف و انتخاب کالای هدف با توجه به اولویت های ساخت داخل، از جمله اقدامات اصلی است که در این زمینه انجام شده است.


بهمن نیا همچنین، برنامه ریزی ایجاد سامانه اطلاعاتی فعالیت های حوزه ساخت داخل در شرکت های پالایش گاز، تسهیل در فرآیند بومی سازی نیازهای کالایی با تدوین دستورالعمل و الگوریتم های خودکفایی و رفع موانع حقوقی به کمک مصوبات هیأت مدیره شرکت ملی گاز ایران، تهیه شناسنامه فنی ساخت قطعات یدکی، پیگیری تدوین مدل قرارداد های دراز مدت همکاری برای استفاده بهینه از خدمات سازندگان داخلی را نیز از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این واحد ذکر کرد.


مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، توضیح داد: پالایشگاه های گاز کشور در سال 96 با تولید 214 میلیارد متر مکعب گاز شیرین نسبت به سال 95، به افزایش تولید 9.3 درصدی دست یافته‌اند.









مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷) ۰۸:۱۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید