جزییات خبر

همسو با حفاظت از محیط زیست منطقه

ارسال گازهای اسیدی به مشعل های پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی متوقف گردید

ارسال گازهای اسیدی به مشعل های پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی متوقف گردید
(سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۰۳

متخصصان و کارکنان پرتلاش پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی در گام های نخست از بازه زمانی تحویل گیری پالایشگاه, توانستند ارسال گازهای اسیدی را به مشعل های این پالایشگاه به طور کامل متوقف نمایند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ هادی چابوک، مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی در این باره گفت: پالایشگاه هشتم با توجه به نوپا بودن با واحدهای درحال راه اندازی در زمینه حذف آلاینده های گازی زیست محیطی و در راستای اهداف زیست محیطی مجتمع اقدامات موثر و کارآمدی را محقق نموده است.

چابوک با اشاره به اقدامات بسیار مهم و سازنده در پالایشگاه هشتم عنوان داشت: ایجاد فضای7300 متر مربعی انباشت پسماند های صنعتی (BUFFER ZONE)، خاموش نمودن دائمی حوضچه سوزا و این بار هم موفق به قطع ارسال گازهای اسیدی به مشعل های پالایشگاه هشتم گردیده است که در جای خود رکورد زیست محیطی بزرگی را درمجتمع گاز پارس جنوبی بجا گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: تمام اقدامات و دستاوردهای مهم در پالایشگاه هشتم با مدیریت و راهبری موثر 60 نفر از کارکنان و متخصصان حاضر در پالایشگاه هشتم به ثمر نشسته است.

این مقام مسئول افزود: طبق محاسبات مهندسی و با توجه به در سرویس نبودن واحدAGE و واحدهای بازیافت گوگرد فاز 21 با تلاش و همت واحدهای بهره برداری و مهندسی بهینه سازی و تنظیم شرایط عملیاتی بنحوی انجام گرفت که با یک ردیف AGE و دو ردیف واحد بازیافت گوگرد ، گازاسیدی هر چهار ردیف تصفیه گازی توسط واحدهای بازیافت گوگرد دریافت و بازیافت شده و از ادامه مشعل سوزی گازهای اسیدی جلوگیری شود.

به گفته ی چابوک, در این راستا میزان تولید گوگرد از T/D160 به T/D 260 افزایش و SO2 EMISSION از 1545 به 132 تن در هفته کاهش و نیزACID GAS FRLARING ازMMSCMD 0.22به صفر کاهش یافته و ارسال گازهای اسیدی به مشعل های پالایشگاه حذف گردید.

مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۰۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید