جزییات خبر

در راستای ارتقای سطح آمادگی کلیه واحدهای عملیاتی و پشتیبانی؛

مانور واکنش در شرایط اضطراری در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد

مانور واکنش در شرایط اضطراری در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد
(یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۹:۲۲

همسو با ارتقای سطح آمادگی تمامی واحدهای عملیاتی و پشتیبانی رزمایش واکنش در شرایط اضطراری در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ مهرداد عبدی ، سرپرست مدیریت پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی در این باره گفت: بر اساس برنامه های تعیین شده مدیریت بحران و پدافند غیر عامل، رزمایش واکنش در شرایط اضطراری در سطح ERC، در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد.


مهندس عبدی در ادامه عنوان داشت: این رزمایش در جهت کاهش پیامد حوادث در حفظ شاخص‌های جهانی ایمنی واکنش درشرایط اضطراری و با سناریو نشت گاز اسیدی از محل فلنج گاز ورودی 12" به کولرهای هوایی 1-E41003 واحد 4100 در ناحیه 5 برگزار و با موفقیت پایان یافت.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این رزمایش، با هدف آشنائی نفرات با خطرات موجود، ارتقای سطح آمادگی کلیه واحدهای عملیاتی و پشتیبانی و آمادگی تیم‌های واکنش در شرایط اضطراری، ارزیابی توان گروه‌های عملیاتی درگیر در حادثه و شناسایی نقاط قوت و ضعف و صدور اقدامات اصلاحی لازم، در یک کارگروه تخصصی طرح‌ریزی و انجام گرفته است.


عبدی در ادامه گفت: کلیه‌ی واحدهای عملیاتی و پشتیبانی پالایشگاه اول از جمله آتش‌نشانی، ایمنی، حراست، کلینیک و بهره‌برداری در تمام بخش‌ها در این رزمایش حضور داشته‌ و آمادگی خود را برای روبرو شدن با شرایط اضطراری واقعی مورد سنجش قرار دادند.


تیم کمکی آتش‌نشانی از پالایشگاه چهارم در کمک رسانی به پالایشگاه اول، نقش خود را به عنوان پالایشگاه‌ معین، به خوبی ایفا نمودند.


در این رزمایش عملکرد اعضاء هسته مقابله با شرایط اضطراری پالایشگاه نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.


در پایان این مانور، در جلسه‌ای به بررسی نقاط ضعف و قوت مانور پرداخته شد و اقدامات اصلاحی لازم به منظور پیشگیری و کنترل فعالیت های سیستمی پالایشگاه تعریف و به مسئولین اعلام گردید.

اصلی
اصلی
1
اصلی


مجتمع گاز پارس جنوبی
(یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۹:۲۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید