جزییات خبر

در سال 96:

هر 22 دقیقه یک پیشنهاد در سامانه نظام پیشنهادهای مجتمع گاز پارس جنوبی توسط کارکنان ثبت گردید

هر 22 دقیقه یک پیشنهاد در سامانه نظام پیشنهادهای مجتمع گاز پارس جنوبی توسط کارکنان ثبت گردید
(سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۴:۳۸

دبیر شورای همیاری و مشارکت کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: از ثبت هر 22 دقیقه یک پیشنهاد از سوی کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در سامانه نظام پیشنهادها در سال 96 خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمدرضا مصلائی دبیر شورای همیاری و مشارکت کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی بیان داشت: در سال 96 کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی 24671 فقره پیشنهاد وارد سامانه نظام پیشنهادها نموده اند؛ که نسبت به سال گذشته رشدی معادل 6 درصد داشته است.

وی اظهار داشت: ثبت این تعداد پیشنهاد در شوراهای همیاری و مشارکت کارکنان و دبیرخانه های فرعی پالایشگاهها و ستاد نشان از رویکرد بهبود مستمر ، بروز خلاقیت و نوآوری و تفکر مدیریت مشارکتی است که نتیجه همه این موارد ارتقاى بهره ورى را در سازمان به ارمغان می آورد.

دبیر نظام مشارکت مجتمع خاطرنشان کرد: پس از بررسی بیش از 20 هزار پیشنهاد در دبیرخانه های تخصصی، تعداد 4583 پیشنهاد تصویب و از این تعداد 1597 پیشنهاد اجرا گردیده است.

این مقام مسئول افزود: سرانه پیشنهاد در سال 96 را 4/75پیشنهاد بر نفر اعلام نمود که با نرخ مشارکت جویی 74% کارکنان همراه بوده است.

مصلائی در ادامه به مشارکت نیروهای پیمانکاری در ارائه پیشنهاد اشاره نمود و عنوان داشت: خوشبختانه با هدفگذاری و فعالیتهای انجام شده تعداد 13554 فقره از پیشنهاد های دریافت شده مربوط به همکاران بخش پیمانکاری مجتمع می باشد که نسبت به سال گذشته رشدی معادل 47 درصد داشته است. همچنین ایشان بیان داشتند طی سال 96 تعداد 23 بذر پیشنهاد به منظور بکارگیری هر چه بهتر ذهنهای خلاق کارکنان در جهت رفع زمینه های قابل بهبود در سطح مجتمع ارائه گردید که اثربخشی آن در حل مسائل و مشکلات مطرح شده می توان ملاحظه نمود.

مصلائی همچنین به برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با مباحث خلاقیت و نوآوری، مدیریت مشارکتی، آشنایی با نظام پیشنهادها و کار تیمی در سال 96 اشاره نمود و بیان کرد: 20 دوره آموزشی در این خصوص در سطح مجتمع برگزار گردید.

دبیر نظام مشارکت مجتمع در ادامه خاطر نشان ساخت: از آنجایی که نظام پیشنهادها یک سیستم تفکر فراگیر است و شایسته است که پیشنهادهای ارائه شده توسط همکاران در جهت کمک به تحقق اهداف مجتمع باشد امیدواریم بتوانیم در سال 1397 با نهادینه سازی رویکرد شور و مشورت و با بهره گیری از خلاقیت کلیه کارکنان و با تحقق اهداف شاخصهای نظام پیشنهادها موجبات تعالی نظام پیشنهادها را بیش از پیش فراهم آوریم.

به گفته مصلایی، امیدواریم در مسیر تحقق چشم انداز مجتمع که همانا "سرآمد در عملیات و رقابت پذیر در تراز جهانی" می باشد گام برداریم.

وی در ادامه به اهداف نظام پیشنهادها در سال 97 اشاره و عنوان داشت: دستیابی به سرانه 7/5 پیشنهاد به ازاء هر نفر، دستیابی به نرخ مشارکت جوئی 85 درصد، دستیابی به نرخ پیشنهادها تصویبی 35 درصد، دستیابی به نرخ پیشنهادها اجرایی 50 درصد، میزان صرفه جوئی 500 میلیون ریال بر نفر از مهمترین اهداف نظام پیشنهادها در سال جاری می باشد.

وی در پایان از مشارکت کلیه همکاران و حمایت بی شائبه مدیران و مسئولین شرکت در نهادینه سازی فرهنگ مشارکت جوئی تشکر و قدردانی نمودند .
مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۴:۳۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید