جزییات خبر

در بازدید کارشناسان و مشاوران ژاپنی از پارس جنوبی:

عملیات جمع‌آوری گازهای دی اکسید کربن و تبدیل آن به ارزش افزوده در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی

عملیات جمع‌آوری گازهای دی اکسید کربن و تبدیل آن به ارزش افزوده در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵) ۱۶:۳۲

با حضور هیأتی متشکل از مشاوران ژاپنی،جایکا و کارشناسان ایرانی، عملیات جمع‌آوری گازهای دی اکسید کربن و تبدیل آن به ارزش افزوده در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ هیاتی متشکل از مشاوران ژاپنی- جایکا - و کارشناسان ایرانی با هدف ارائه کمک و راه‌کار به پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی جهت کاهش گازهای خروجی به فلر و همچنین استفاده بهینه از میزان هدر رفت CO2، در راستای برنامه های مشترک فی مابین جایکا و وزارت نفت با حضور در منطقه عسلویه از پالایشگاه سوم ( فاز4و 5 ) و پتروشیمی جم بازدید میدانی نمودند.

آژانس همکاری بین‌‌المللی ژاپن - جایکا

دولت ژاپن به منظور ارتقای همکاری‌های بین المللی در زمینه‌ی توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای درحال توسعه و کمک به مقوله‌های محیط زیستی ،در سال 1974 اقدام به تاسیس JICA- JICA: Japan International Cooperation Agency - بر اساس قانون همکاریهای بین المللی نمود.

جایکا یکی از ارکان اجرایی کمک‌های رسمی و توسعه ای کشور ژاپن است که هدف اصلی آن اعطای کمک‌های فنی به کشورهای درحال توسعه بر اساس تفاهم ‌نامه‌های انجام شده می‌باشد.

آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن – جایکا از طریق همکاری‌های فنی ، تخصیص وام‌های توسعه و کمک‌های مالی دولتی از کشورهای درحال توسعه حمایت کرده و این همکاری‌ها آثار مثبتی نیز دراقتصاد و توسعه برای مردم جهان به ‌همراه داشته است.

بر همین اساس و به منظور ارائه‌ی کمک‌های فنی توسعه‌ای در پایتخت انرژی کشور هیأتی از مشاوران و کارشناسان ژاپنی،جایکا و پارس جنوبی حضور یافتند و از پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی بازدید نمودند.

بازدید آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن – جایکا از پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی

این هیات با حضور در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با همراهی مدیر و کارکنان پالایشگاه از واحد CCR بازدید نموده و از نزدیک در جریان دقیق عملیات تصفیه و پالایش گاز قرار گرفتند.

در حاشیه‌ی این دیدار محمد شفیع موذنی، سرپرست مدیریت پالایشگاه سوم اظهار کرد : با تلاش‌های صورت گرفته و در سایه اقدامات اصلاحی برنامه‌ریزی شده تا به امروز میزان فلرینگ پالایشگاه سوم به میزان قابل توجهی تقلیل یافته است.

موذنی در ادامه افزود: مجتمع گاز پارس جنوبی اقدامات بسیار شایسته و ارزشمندی را در راستای بهبود محیط زیست وکاهش مصرف انرژی انجام داده است.

وی گفت: پالایشگاه سوم همسو با پالایشگاه‌های مجتمع اقدامات اصلاحی را با تلاش متخصصان و کارکنان در سال جدید در دست اجرا دارد و امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام‌های موثری برداریم.

واین مقام مسئول عنوان داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی همواره در حفظ محیط زیست پیرامونی و اجرای طرح‌های زیست محیطی پیش قدم بوده و امیدواریم با همکاری شرکت ژاپنی عملیات جمع‌آوری گازهای دی اکسید کربن و تبدیل آن به ارزش افزوده محقق شود.

فاضل طیبی، سرپرست عملیات نوبتکاری پالایشگاه سوم نیز در ادامه اضافه کرد: پالایشگاه سوم پارس جنوبی با تغییر در شبکه فلر خود مصرف گاز سوختی در این شبکه را از 0.5 ملیون متر مکعب به 0.1 میلیون متر مکعب در روز کاهش داده است.

وی افزود: با تمهیدات و تولید بهینه، عملا واحد زباله سوز (Burn Pit) راکه یکی از عوامل اصلی آلوده کننده محیط زیست می باشد ، برای ششمین سال متوالی خارج از مدار نگه داشته است.


هیات بازدید کننده در سمیناری که با حضور کارشناسان مدیریت کربن و حفاظت محیط زیست شرکت‌های تابعه وزارت نفت در روزهای 12 و 13 بهمن ماه در تهران در خصوص ابعاد اجرایی INDC در صنعت نفت برگزار خواهد شد به بحث وتبادل نظر خواهند پرداخت.

ژاپن هفتم
ژاپن ششم
ژاپن پنجم
ژاپن چهار
ژاپن سه
ژاپن دو
ژاپن یک
مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵) ۱۶:۳۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید