جزییات خبر

در راستای ارتقای سطح آمادگی کلیه واحدهای عملیاتی و پشتیبانی؛

رزمایش واکنش در شرایط اضطراری سطح ERC در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد

رزمایش واکنش در شرایط اضطراری سطح ERC در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد
(دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶) ۱۰:۰۴

همسو با ارتقای سطح آمادگی کلیه واحدهای عملیاتی و پشتیبانی، رزمایش واکنش در شرایط اضطراری سطح ERC در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ مانور واکنش در شرایط اضطراری در جهت کاهش پیامد حوادث در حفظ شاخص‌های جهانی ایمنی واکنش درشرایط اضطراری و با سناریو نشت گاز Slug Catcher و آتش‌سوزی برگزار گردید، کلیه‌ی مراحل به خوبی و با موفّقیّت به انجام رسید.


این مانور با هدف آشنائی نفرات با خطرات موجود، ارتقای سطح آمادگی کلیه واحدهای عملیاتی و پشتیبانی و آمادگی تیم‌های واکنش در شرایط اضطراری، ارزیابی توان گروه‌های عملیاتی درگیر در حادثه و شناسایی نقاط قوت و ضعف و صدور اقدامات اصلاحی لازم، در یک کارگروه تخصصی طرح‌ریزی و انجام گرفته است.


گفتنی است کلیه‌ی واحدهای عملیاتی و پشتیبانی پالایشگاه اول از جمله آتش‌نشانی، ایمنی، حراست، کلینیک و بهره‌برداری در تمام بخش‌ها در این مانور حضور داشته‌ و آمادگی خود را برای روبرو شدن با شرایط اضطراری واقعی مورد سنجش قرار دادند.


در ضمن تیم کمکی آتش‌نشانی از پالایشگاه چهارم در کمک رسانی به پالایشگاه اول، نقش خود را به عنوان پالایشگاه‌ معین، به خوبی ایفا نمودند.


در این مانور عملکرد اعضاء هسته مقابله با شرایط اضطراری پالایشگاه و تخلیه نفرات مشغول به کار و هدایت ایشان به محل‌های تجمع ایمن نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.


در پایان این مانور، در جلسه‌ای به بررسی نقاط ضعف و قوت مانور پرداخته شد و اقدامات اصلاحی لازم به منظور پیشگیری و کنترل فعالیت های سیستمی پالایشگاه تعریف و به مسئولین اعلام گردید.

 

1
1
1


مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶) ۱۰:۰۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید